Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Parkeringsbot utanför akutmottagningen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-11, 02:35 #31
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Förlåt, men fanns det inga parkeringsplatser lediga i närheten? Jag tycker inte din berättelse gör det rimligt att du inte skulle kunnat ägna en minut eller två till att parkera eftersom din flickvän redan var inne och fick vård.

Min sambo kunde ha dött inom 15 minuter, fast jag förstår att en obildad person som du skulle dra en sådan slutsats som du har gjort. Ägna 1-2 minuter till att leta parkeringsplats när den livs viktigaste personen i mitt liv var i livsfara? Gör alla oss på forumet en tjänst och läs igenom det du skriver 15 gånger innan du trycker "skicka svar" för du skämmer ut dig!

Att det är viktigt med platser utanför akuten stämmer, men bilen var inte ens i närheten av i vägen för någonting, så det resonnemanget håller ej. Om bilen hade stått i vägen för ambulanser och dylikt så förstår jag er, det hade varit väldigt fel och då hade jag förstått boten.

Har dock talat med polisen och det verkar som att de ska återbetala mig p.g.a. omständigheterna.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 09:50 #32
MikaelBs avatar
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
MikaelB MikaelB är inte uppkopplad
Medlem
MikaelBs avatar
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 280
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Personligen har jag faktiskt aldrig sett någon som parkerat omotiverat i närhetn av en akutmottagning.

Jag själv besökte akutmottagningen vid S:t örans sjukhus i Stockholm 2008 pga en smärtsam böld och parkerade och betalade som det krävdes, men läkaren bedömde att jag skulle opereras akut (pga risk för blodförgiftning) så jag fick inte lämna sjukavdelningen utan lades in för omedelbar operation och blev kvar till dagen efter.

Efter fullbordad operation och utskrivning dagen efter, när jag kom ut till bilen dagen efter, satt det givetvis en fet böteslapp på rutan, som jag fick sjukhuset att riva efter mycket tjafs. Jag fick skriftligt intyg av läkaren att jag lades in akut utan möjlighet att besöka parkeringen för att komplettera parkeringsbiljett. Det var fullkomligt omotiverat att sätta en P-bot och parkeringsbolaget bryr sig INTE ett skvatt om varför man står på akutparkeringen. Jag parkerade dessutom inom en giltig parkeringsruta, dvs jag stod INTE i vägen för någon ambulans eller dyligt, de har f.ö. egna parkeringsplatser.
Ett exempel på att det fungerar precis som det ska?
Han kan ju omöjligt veta din historia. Tror du verkligen så gott om människan? Att om man införde att det inte gick att få parkeringsböter på sjukhus så skulle ingen missbruka det?

Ungefär som att ingen felparkerar på handikapps-platser...
MikaelB är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 09:56 #33
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
jayzee jayzee är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 1 089
När vi ändå pratar om felparkeringar, folk drar sig för att parkera på handikapp-platserna men det är tydligen helt OK att parkera på familjeplatserna. Jag vet inte hur man gånger jag svurit över att folk utan någon som helst egen familj parkerat där för det är nära ingången medans man själv fick parkera långt ute på parkeringen med småbarn i baksätet pga. dessa idioter
jayzee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 10:11 #34
ztreams avatar
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
ztream ztream är inte uppkopplad
Supermoderator
ztreams avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 2 448
Hade någon nära anhörig till mig varit nära döden men överlevt hade jag med glädje betalat bötern. Tänk vilken underbar känsla att få ha den man älskar kvar. Men klart man kan känna sig sur på att man får böter i detta läget också, men då blir det en kamp mot väderkvarnar. Tid slösas på detta när du kunde umgåtts med sambon eller skrivit en fin kärleksförklaring till henne.

Dm:a ditt bankkonto så betalar jag bötern om du slutar tänka på det och slösa tid, ok?
ztream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 11:13 #35
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Ursprungligen postat av Lancelot Visa inlägg
Min sambo kunde ha dött inom 15 minuter, fast jag förstår att en obildad person som du skulle dra en sådan slutsats som du har gjort. Ägna 1-2 minuter till att leta parkeringsplats när den livs viktigaste personen i mitt liv var i livsfara? Gör alla oss på forumet en tjänst och läs igenom det du skriver 15 gånger innan du trycker "skicka svar" för du skämmer ut dig!

Att det är viktigt med platser utanför akuten stämmer, men bilen var inte ens i närheten av i vägen för någonting, så det resonnemanget håller ej. Om bilen hade stått i vägen för ambulanser och dylikt så förstår jag er, det hade varit väldigt fel och då hade jag förstått boten.

Har dock talat med polisen och det verkar som att de ska återbetala mig p.g.a. omständigheterna.
Eftersom din sambo åkt ambulans in och redan fick hjälp av medicinsk expertis hade du ju - rent krasst - inte någon inverkan på utgången. Jag förstår att du ville vara närvarande och att det var betydelsefullt för såväl dig som din sambo, men ur en strikt juridisk bedöming var det ingen fara för liv och hälsa om du parkerade ordentligt eller inte eftersom hon inte var beroende av dig eller ditt fordon. Du åkte ju dit helt separat.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 11:23 #36
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
MusikMixen MusikMixen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 1 527
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Överklaga är självklart, de "otäcka" (dvs parkeringsvakterna) ska få jobba arslet av sig för varenda krona...
Usch Conny! Jag brukar alltid gilla dina inlägg, men detta var verkligen riktigt dåligt.
Parkeringsvakterna får ta mycket skit bara för att de gör sitt jobb. Jag kan vara missnöjd mot parkeringsvakter för att de har lappat mig, men jag skulle aldrig gå till personangrepp eller klanka ner på någon yrkesgrupp. Jag har ju bevisligen gjort fel, eftersom de gör sitt jobb.

Personligen tycker jag det borde vara mer vakter som lappar på sjukhusen. Folk ställer sig vart de vill för de tror att de har rätt att stå där. En vacker dag åker man kanske själv ambulans och de kommer inte åt akutintaget för att en smarting har ställt sig i vägen.
MusikMixen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 11:45 #37
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Om man bortser från just Sjukhus, så är det väldigt svårt hitta parkering på många ställen.

Så det kan ju vara ekonomiskt värt parkera fel för vissa och ta dom kostnaderna. Diplomat parkering stil.

Sedan är vissa p-vakter extrema, mäter med sina fötter om man parkerat några cm fel eller inte.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 12:05 #38
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av ztream Visa inlägg
Hade någon nära anhörig till mig varit nära döden men överlevt hade jag med glädje betalat bötern. Tänk vilken underbar känsla att få ha den man älskar kvar. Men klart man kan känna sig sur på att man får böter i detta läget också, men då blir det en kamp mot väderkvarnar. Tid slösas på detta när du kunde umgåtts med sambon eller skrivit en fin kärleksförklaring till henne.

Dm:a ditt bankkonto så betalar jag bötern om du slutar tänka på det och slösa tid, ok?
Tack Dan, men jag betalade boten med glädje.

Edit: Jag var mest lite småirriterad och berörd av händelsen så det blev att jag tog ut det på boten istället. :P Men so du säger Dan så är det en väldigt bra investering. Men tack för att du förstår! Personen man älskar är otroligt mycket viktigare än några hundralappar. Har inte ens tänkt på det sedan jag betalade den.

Min far har tydligen varit i kontakt med polisen utan att jag bett honom om det, och de ska återbetala hela beloppet. Så med tanke på omständigheterna var jag juridiskt berättigad att parker så som jag gjorde. Som jag förklarade innan så behövdes jag där inne då läkarna inte kände till hennes starka allergi alls, och hon kunde inte tala för sig själv. Jag fick vid flera tillfällen tillkalla läkarna där inne så att de kunde ge henne adrenalin mm. De var nämligen inte närvarande hela tiden av förståeliga skäl så jag var till stor hjälp där inne.

Senast redigerad av Lancelot den 2012-11-11 klockan 12:17
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 12:06 #39
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Eftersom din sambo åkt ambulans in och redan fick hjälp av medicinsk expertis hade du ju - rent krasst - inte någon inverkan på utgången. Jag förstår att du ville vara närvarande och att det var betydelsefullt för såväl dig som din sambo, men ur en strikt juridisk bedöming var det ingen fara för liv och hälsa om du parkerade ordentligt eller inte eftersom hon inte var beroende av dig eller ditt fordon. Du åkte ju dit helt separat.
Du har fel igen. Läs ovanstående inlägg.

Senast redigerad av Lancelot den 2012-11-11 klockan 12:10
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-11-11, 12:07 #40
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Lancelot Lancelot är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 1 311
Citat:
Ursprungligen postat av MusikMixen Visa inlägg
Usch Conny! Jag brukar alltid gilla dina inlägg, men detta var verkligen riktigt dåligt.
Parkeringsvakterna får ta mycket skit bara för att de gör sitt jobb. Jag kan vara missnöjd mot parkeringsvakter för att de har lappat mig, men jag skulle aldrig gå till personangrepp eller klanka ner på någon yrkesgrupp. Jag har ju bevisligen gjort fel, eftersom de gör sitt jobb.

Personligen tycker jag det borde vara mer vakter som lappar på sjukhusen. Folk ställer sig vart de vill för de tror att de har rätt att stå där. En vacker dag åker man kanske själv ambulans och de kommer inte åt akutintaget för att en smarting har ställt sig i vägen.
Om man ställer sig i vägen för akutintaget tycker jag självklart att man förtjänar en parkeringsbot eller t.o.m. bortbogsering!

Jag gjorde som sagt inte det.
Lancelot är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017