Citat:
Ursprungligen postat av Cyberbaby
Jag har blivit avstängd från adsens ,pga av ogiltiga klick från kompisar som jag bad dem att inte klicka. Överklagade och bad innerligt om ursäkt på mina vänners begäran. Startade ett nytt adsense som blev godkännt, men tog några dagar sen inaktiverades det. fick som svar att jag kan utgöra en betydande risk för framtida annonsörer. hade hunnit tjäna ihop 200-300 kr, inte mycket men nått iaf. (JAG TROR DE HAR SATT DET I SYSTEM FÖR ATT SNO PENGAR FRÅN OSKYLDIGA) Låt mig tillägga att jag är musiker, och har videos där jag spelar live, och uppträder med min musik, och jag har många fans, så jag har inget dåligt innehåll. Sen startade jag ett 3:e adsense, godkänt men 1 vecka senare avstängd igen! Ingen förklaring till varför. ingen av dessa konton hade klickats på, för jag berättade inte något om min nya sida för någon. Sen startade en släkting adsense för att hjälpa mig att ha annonser på min hemsida, som sedan blev avstängt. 4 konton de bara stängt. utan förklaring till varför. Jag har just överklagat igen. men förväntar mig inget svar. för Google svarar inte på frågor. hur ska jag veta om mitt konto utsätts för sabbotage, jag är inte så datakunnig. blir så ledsen. kommer aldrig få förtroende för Google adsense igen.  Vad ska jag göra? Jag har läst om flera som utsätts för stängda adsense konton. Hjälp mig någon?
|
Jag har haft Gogle Adsense drygt 8 år utan problem, så ditt påstående stämmer ej.
Du kanske borde börja med att läsa avtalet du godkände med Google där det står att du endast får ha 1 konto, de är ju inte dumma i huvudet och inte märker att nytt konto körs på en tidigare avstängd webbsida.
Sedan känns det anmärkningsvärt att du lyckats bli avstäng utan at ens tjänat mer än 200kr. Jag har aldrig bett mina vänner att inte klicka, de brukar ha vettigare saker för sig än att klicka på annonser på webbsidor.
Kör något annat annonsnätverk, satsa hellre på lead/sale så slipper du problematiken att kompisar klickar, då måste de köpa saker för att sabba