FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ifall du kommunicerar över flera språkområden så välj något engelskt ord och inte hej eller dylikt.
Du kan ju försöka välja något som passar din verksamhet. Info är tråkigt, stelt och gammaldags medan hej, eller varför inte tjena, är mer avslappnat.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Är det en personlig mailadress till en särskild person på företaget, så är titel eller namn brukligt. Tex webmaster@domän.tld, eller pella@domän.tld.
Om mailadressen riktar sig till företaget och inte till en specifik person, så är avdelning brukligt, tex support@domän.tld eller order@domän.tld. Alla webbsidor bör dock ha en info@ och en admin@. Själv använder jag nästan enbart info@ ut mot kunder. Oavsett vad folk vill fråga om, så kan de alltid maila info@ och få svar. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|