Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

PHP forum loop forum parents

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-10-11, 20:39 #1
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2006
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar

Reg.datum: Dec 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Men jag tycker att idiotiskt ineffektiv kod aldrig ska läggas i produktion om den inte är ett proof of concept/prototyp som är tänkt att skrivas om snarare än vidareutvecklas.
Ja, känner man till att det är stor skillnad på lösning a jämfört b är det väl dumt att medvetet välja den sämre så länge som det inte påverkar kodkomplexiteten. Fattar inte riktigt vilken kod du syftar på eftersom du citerar mig utan att jag har lagt upp någon kod, men jag börjar ledsna på den här ändlösa diskussionen. Man gör det som man tycker är bra, gör kunden nöjd och får systemen att snurra stabilt under de förutsättningar man har.

Citat:
Ursprungligen postat av Clarence Visa inlägg
Att ha strukturen som i tråden och vid varje skrivoperation lägga in denormaliserade sökvägar i tabellen är också fullt acceptabelt.
Absolut. Det är en poäng som många nog glömmer bort emellanåt. Jag vet iaf att jag glömmer bort platta/förberedda tabeller titt som tätt och istället snöar in på att få systemen så "rena" som möjligt. Lyfter man blicken lite brukar det hjälpa. Detsamma kan man förresten säga ang. att optimera på förhand. Se bara vad som skrivs i var och varannan tråd.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017