FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har fortfarande ett konto kvar i City Networks gamla kontrollpanel. För bra länge sedan (cirkus ett år förmodar jag) så råkade jag ut för problemet att mitt kort inte gick att använda till mer än ett mindre antal betalningar per 24 timmar när jag skulle betala fakturor. Jag påpekade detta för City Network och antog att de skulle fixa detta eftersom något så centralt som betalningar måste fungera smärtfritt. Ett år senare har absolut ingenting hänt utan jag råkade ut för precis samma sak igår kväll. Riktigt irriterande. Nu har de visserligen en ny kontrollpanel men det som bekant en halv evighet att få denna på plats precis som för Binero och under denna period borde man ha sett till att det åtminstone gick att betala fakturor utan problem i den gamla... Nu får man inte ens veta att det fortfarande finns en gräns och inte heller kan man slå samman flera fakturor på egen hand?
Det "roliga" är att det spelar tydligen ingen roll om man försöker med ett annat kort, man får fortfarande upp: "Du har uppnått det maximala antalet transaktioner för kredit-/kontokortet som är tillåtet per 24 timmar till denna säljare." Det här är inte första och förmodligen inte heller sista gången jag förbannar mig själv för att inte ha flyttat alla domäner till Loopia ![]()
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ledsen att du fortfarande är kvar i vår gamla miljö. Den är långt från ok. Du kan be om att bli flyttad till vår nya miljö. Vi gör det rätt snabbt åt dig men i något steg behöver vi din uppmärksamhet också. Vi flyttar nu över kunder så fort vi kan, men som du vet, har det dragit ut på tiden. Något vi förstås inte är nöjda med.
Kan du skicka ett mail till oss på support med ditt kundnummer så flyttar vi dig så kommer du få en helt annan upplevelse. För att säga det från hjärtat så är vår gamla KP lika katastrofal som jag tycker vår nya är bra. ;-) Låt oss hjälpa dig så du slipper den tråkiga upplevelsen du har ovan. Igår kom ytterligare förbättringar med bland annat följande ny funktionalitet som vi kopplar på här under dagen och i morgon: * Cron jobs * Statistics on how much storage you use as well as band width usage * Dynamic DNS managment and support for Dynamic DNS * New payment option - Paypal * Domain renewals for more than one year * Credits - prepay for your services * Dramatically improved performance Med förhoppning om att du får en helt annan upplevelse. Tack för att du är kund hos oss. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Snygg sätt att göra reklam för er nya kontrollpanel
![]()
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Eran nya kontrollpanel må vara bra, önskar dock den fungerade bättre än den gör
![]() typexempel. Vid skapande av databasanvändare, så fick jag dels ogiltiga tecken, dels för kort lösenord. När jag ville byta ftp-lösenord, fick jag samma sak. avbryter jag, så får jag access denied, och i skrivande stund verkar jag inte kunna göra något alls. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kan bara hålla med tartareandesire. Flytten har tagit för lång tid och därav råkar många i kläm. Om du PM:ar dina fakturanummer så skall jag dra vidare så vi får det löst för dig. Eller du kanske redan har ett ärende hos oss i supporten så de jobbar på det?
gusti - japp kan vara så - vi gjorde mycket stora uppdateringar igår och vet att vissa saker jobbas det med fortfarande. Följ oss gärna på Twitter och kolla även här: http://cnstatus.com/ - där vi försöker kommunicera vad som händer och vad man kan förvänta sig. Tror att mot slutet av dagen är det mesta på plats som det ska. Tror du kommer gilla skarpt allt från den förbättrade prestandan till nya funktioner som snart aktiveras. ;-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tackar men det här är inget support ska behöva ägna tid åt ytterligare en gång utan det är utvecklare som ska se till att det fungerar. Nu tar jag det i några etapper helt enkelt. Det är inte särskilt lyckat att roterande supportpersonal ska behöva gå in på kunders konton titt som tätt bara för att företaget inte kan lösa problem.
Egentligen vill jag inte stötta Loopia för fem öre efter deras agerande mot Greenpeace men "tyvärr" är de fortfarande bäst på domäner. @gusti - kast inte sten i glashus ![]()
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
@tartare - Sa inte något om att den är kass, sa bara att den inte fungerade tidigare i förmiddags, vilket den verkar göra nu.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Har suttit nu i ca 40 min och försökt installera Joomla med "one click". Står bara och tuggar! Trist! Ser att det varit/är strul med mysqlen men fattar inte om det är fixat eller ej.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
MusikMixen - Vet de satt stor del av natten med problemet med att nya mysql databaser får felaktig inloggning. Nix det är inte fixat - men jag är övertygad om att det fixas här under dagen. Tyvärr gav uppgraderingen ett antal sådana här fel. Nästan allt är avklarat men detta problemet har levt kvar. Mer info kommer löpande här: http://cnstatus.com/
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|