FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hur kan alla skoförsäljare online erbjuda detta?
De flesta tjejer jag känner skickar faktiskt tillbaka saker de handlat på nätet jätteofta. Frakt är dyrt och skorna ser ju billiga ut så jag undrar hur ekvationen går ihop!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som i egenskap av ehandlare kan jag säga att det inte går ihop alls, deras strategi just nu är inte att tjäna pengar utan att expandera och ta marknadsandelar hur dom ska vända på det sen är intressant kanske dom når en sån stor omsättning att det börjar gå ihop?
Siffror på dom jag kunde komma ihåg: http://www.allabolag.se/5567081590/Brandos_AB http://www.allabolag.se/5565338372/HEPPO_AB http://www.allabolag.se/5568184047/Footway_Group_AB |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
min tjej beställer oftast typ 8 par skor behåller kanske 2 par om dom har tur:P dom kan omöjligt tjäna något:/ och hon är inte den enda alla hennes kompisar är typ likadana om inte värre:P
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Man har ju testat att köra lite webbutiker själv och det är knappt möjligt att lyckas enligt mej, även om jag vet att det finns betydligt bättre affärsmän än mej givetvis! Senast redigerad av erebos den 2012-09-21 klockan 09:13 Anledning: det fattades ett "m" i "dom" om ni är nyfikna :D |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ja, så är det när man försöker ta marknadsandelar och när andra då hoppar på tåget för en "trend" som inte riktigt håller för småhandlare i alla fall, knappt för de stora heller.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Om man säljer märkesskor som har rejäla marginaler kan man erbjuda den här extra höga servicenivån, men knappast på kreti-och-pleti-dojor i de lägre prisklasserna.
Ägarna hade ju stoppat in rejält med finansiella muskler i skoföretagen såg jag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
skobranschen har ca 45% returer, så nej för små fungerar det inte. för stora knappast heller, man lever är så länge på riskkapital, sen får vi väl se, de har säkert en plan
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Friluftsbutikerna Addnature och Outnorth erbjuder fri frakt, fri retur och ett års öppet köp båda två. Fast returfrekvenserna kanske är lägre än på skor, vad vet jag.
För mig som kund är det väldigt smidigt iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Som Conny säger så har de bra marginaler på skorna.
Att erbjuda en sådan tjänst innebär också trygghet för kunden, vilket gör att volymerna ökar kraftigt. Man beställer - och behåller sannolikt fler skor än man gjort om fri frakt/fri retur inte hade erbjudits. Detta i kombination med bra avtal, utvecklade processer och säkerligen strategisk placerade lager/drop shipping kommer de undan lite billigare. Men jag tror det tar ganska många år innan röda siffror blir svarta. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
![]() |
|||