FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Stark typning kan i många programspråk ge 50-100 gånger prestandaförbättring även i en interpreterande eller semikompilerad miljö. Dock helt riktigt att statiska metoder ger betydande prestandaförbättring i OOP-sammanhang jämfört med instansiering, men det beror på vilket problem man ska lösa om man kan använda det eller inte. Senast redigerad av Conny Westh den 2012-09-16 klockan 23:28 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Med bytecode caches så kompileras och parsas koden endast vid första request. Så den overhead som JIT kompilering ger per default i PHP kan alltså undvikas.
Jag invände mot att du sa : om hastighet är en kritisk faktor så väljer man ett annat språk. Om man gör extremt stora beräkningar m.m i kod så är det klokt att inte använda php, t.ex motsvarande detta performance test i denna tråd. Där skulle asp.net eller cgi/c++ "vinna". Det jag menar är att generellt väljer man inte bort php pga sämre prestanda i webblösningar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Annars håller jag med dig om att man generellt sätt inte väljer bort PHP av prestandaskäl. Förutom vid väldigt speciella applikations-typer, t ex en chat eller annan websockets-hantering - och då är inte anledningen exekveringstiden.
![]() |
Svara |
|
|