Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur viktigt är unika IPs angående SEO?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-24, 10:13 #11
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Märkligt ändå kan jag tycka när folk kan säga "helt säkra" saker överhuvudtaget inom SEO , när ingen förutom google vet "helt säkert" .. men jaa det forumet är till för vädra åsikter . Dock tycker jag din förklaring låter vettig gfors .
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-24, 11:58 #12
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Märkligt ändå kan jag tycka när folk kan säga "helt säkra" saker överhuvudtaget inom SEO , när ingen förutom google vet "helt säkert" .. men jaa det forumet är till för vädra åsikter . Dock tycker jag din förklaring låter vettig gfors .
Säker kan man väl iofs aldrig vara, men allt tyder på att det är så. Dom som förespråkar olika IPn för SEO effekten är nog även dom personer som tror på när någon bloggare skriver att tweets är värda mer än inlänkar...

Just i frågan om IPn så minns jag att Google faktiskt har uttalat sig och sagt att detta inte är någon issue. Dom är väldigt bra på att bedöma just IPn och fördelning av sajter för att inte alla ska kunna få stryk av att ligga på ett stort webbhotell med 1000-tals kunder varav 3 är spammare. Säger sig självt egentligen.

Som sagt, sprider gör man för att dölja sina tricks, inget annat.
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-24, 19:39 #13
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Ursprungligen postat av gfors Visa inlägg

Just i frågan om IPn så minns jag att Google faktiskt har uttalat sig och sagt att detta inte är någon issue. .
Har du någon källa på det? Bloggpost eller vlogg t.ex?
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-24, 19:41 #14
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav Visa inlägg

Själv är jag så pass vidskeplig av mig att jag alltid lägger viktiga webbsidor på unik IP. Det känns bättre.
Hur gör du det? Egen hosting eller externt webbhostingföretag? Du vill alltså inte ens dela ip med andra siter som inte är relaterade till dig?
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-24, 20:04 #15
dAEks avatar
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
dAEk dAEk är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
dAEks avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 678
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Märkligt ändå kan jag tycka när folk kan säga "helt säkra" saker överhuvudtaget inom SEO , när ingen förutom google vet "helt säkert" .. men jaa det forumet är till för vädra åsikter . Dock tycker jag din förklaring låter vettig gfors .
Förutom de som står bakom logiken kan ingen med säkerhet säga att han/hon vet men lite sunt förnuft är aldrig fel.

Nu svävar jag utanför min kompetens men låt oss ta ett steg tillbaka och fundera på vad SEO egentligen är - algoritmer för för sökmotorer att avgöra vilka sidor som är relevanta för användare som söker information. I grund och botten är det vad det är och även om IP-adresser just nu (om så är fallet) skulle spela någon som helst roll borde det vara högst marginellt. Sköt dina kort och strunta i detaljerna. Inom systemutveckling brukar man säga att man ska försöka följa 80/20 regeln. Samma tänk borde kunna appliceras här.
dAEk är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-25, 16:11 #16
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
gfors gfors är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 346
Citat:
Ursprungligen postat av jake Visa inlägg
Har du någon källa på det? Bloggpost eller vlogg t.ex?
Har tagits upp många gånger i videos och blogginlägg, men här är en av dom http://www.youtube.com/watch?hl=en&v=XpJacspWz4Y&gl=US

Som sagt, flera IPn är en fråga om bestraffning eller inte, inte bättre SEO.

Även http://www.youtube.com/watch?v=AsSwqo16C8s

Senast redigerad av gfors den 2012-08-25 klockan 16:16 Anledning: Ytterligare länk
gfors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-27, 01:20 #17
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
Jag tycker det låter bra det ni skriver om spridda ip:n och att man gör det för att "dölja sina trix" men ju mer jag tänker på det ju mer övertygad blir jag ändå om att.. .det likaväl egentligen kan vara tvärtom.

Låt mig dra ett exempel så vill jag gärna höra motargumenteringar på detta.

Vi säger att jag har 30 webbsidor som handlar om mopeder . Jag hostar dem på en egen server . Då det är mina egna sidor och relaterade till varandra är det ju ganska naturligt att man på ett eller annat sätt länkar mellan dessa sidor då de är relaterade med varandra och har samma målgrupp av besökare, men då några av dem handlar om veteranmopeder, andra om motocrossar och endast motorer så vill man ändå kunna skicka vidare sina besökare till en del andra sidor man äger inom samma genre, och istället för att dölja så visar man tydligt att det är ett och samma nätverk, och en och samma ägare och att man med länkarna inte vill påverka positioner utan bara (cross sales)korslänka trafiken så att säga? Det är förbjudet att länka på så sätt att man strävar efter högre placeringar i sökmotorerna, men borde det inte vara mer naturligt att 30 av ens egna liknande sidor (relaterade) länkar till varandra och ligger på samma server (man visar att en och samma äger sidorna) ? I jämförelse med att ha 30 liknande sidor på 30 olika webbhotell som i sin tur länkar till varandra? Är det inte mer uppenbart att man håller på med "SEO" och strävar efter placeringar när de ligger på separata ip ? Är det inte på något sätt väldigt uppenbart då också att man antagligen köpt dessa länkar eller att man faktist försökt dölja någonting igenom att just sprida ut dem? jaja bara lite funderingar ni har säkert rätt dock...och väldigt intressanta videos =)

Senast redigerad av knullis den 2012-08-27 klockan 01:28
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017