Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Flashback.org

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-24, 20:29 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av KristianE Visa inlägg
Jag glömmer aldrig 1996 när jag började första året i gymnasiet. SO-läraren (råsosse
f.ö.) varnade oss för Flashback och sa att alla nazister hänger där.

Visst har saker och ting förändrats bland journalisterna sen dess!
Usch, så hemskt, en sosse som lärare, nästan lika illa som om han hade varit moderat

Det är egentligen inte så mycket som har förändrats sedan dess. Det är fortfarande en samlingsplats för extremister i alla riktningar (oavsett om det gäller politik, droger, sex eller något annat). Den enda skillnaden är egentligen att de som växte upp med Flashback nu blivit vuxna och är medvetna om att det inte var fullt så hemskt som vissa påstått. Därmed får det ett visst utrymme i traditionell media idag även om det nog ändå är ganska sällan man refererar till Flashback. Det som sågs som extremt tidigare kan också vara mer rumsrent idag vilket kan vara både positivt och negativt.

Själv skulle jag dock inte gråta ifall eländet försvann för gott Inte för att jag bryr mig så mycket om någon köper sex eller röker på då och då utan främst för att man i praktiken skapar samlingsplatser för alla extrema grupperingar i samhället, legitimerar kriminell verksamhet, tillåter publicering av känsliga personuppgifter rörande brottsmisstänkta och brottsoffer osv.

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-08-24 klockan 20:41
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017