FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Har nu bestämt mig för att se om jag kan få sålt min kära prylblogg som jag slitit med de senaste åren. Anledningen till försäljningen är att jag har på tok för lite tid för att underhålla den så mkt som jag förtjänar. Om man har intresset och lagom med tid så kan man enkelt nå betydligt mycket högre intäkter än vad jag lyckades med. Och man kan givetvis få möjlighet att testa många roliga prylar!
![]() URL: Se min signatur, PR4. Domänen och sidan har ungefär 3 år på nacken. Statistik: Statistiken är från 2010. Kan göra utdrag av årets statistik vid fråga. Något lägre statistik hittils i år dock, beroende på att uppdateringsintervallet varit lägre. Dock får man snabbt tebax besökarna så fort man börjar uppdatera med färska blogginlägg då bloggen är högt aktad hos Google plus att många prenumererar på RSS + startsidor. 2220 unika artiklar. 2227 kommentarer. Besökare enligt Google Analytics 494 260 unika besökare /år 2010 (41 188 unika besökare i snitt per månad) 643 226 besök /år 2010 (53 602 besök i snitt per månad) 983 985 sidvisningar /år 2010 (81 998 sidvisningar i snitt per månad) Intäkter (hela 2010): Strax under 100k exkl moms (Adsense, Tradedoubler, Tailsweep, Zanox, osv) Kan lämna mer detaljer via PM. Utgifter: Kör på Ipeer VPS i dagsläget. Fick tjänsten gratis i ett par år då jag växt ur mitt webbhotellkonto så betalar inget för detta i dagsläget. Tror man kan hitta billigt webbhotell / VPS för att driva bloggen. Övrigt: Wordpress Pris: Budstart 140,000 exkl moms. Köp nu för 200,000 exkl moms. Hör av er via PM för mer info eller budgivning. Senast redigerad av lukasbrisman den 2011-05-24 klockan 18:11 Anledning: Oops. Glömde att kolla statistiken på Zanox. :) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Pga tidsbrist så har jag inte uppdaterat bloggen och därför har besökarantalet dalat markant. Med några inlägg bör besökarna återkomma.
Statistik för senaste månaden: https://docs.google.com/viewer?a=v&p...YTVhNmNk&hl=en Sänker både budstart och köp-nu pris till 50k respektive 100k exkl moms pga kraftig tidsbrist. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Hehe. Har inte hunnit lägga 0.01% energi på denna blogg sedan jag lade ut den tidigare auktionen. Nu måste den dock bort innan den helt dör. Senaste mån 6027 unika besökare.
Domän+innehåll ingår och kör nu istället ett budstartspris på 15000kr exkl moms och sedan kör vi en 3-dagars auktion efter det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Gäller det gymkompaniet.se eller har du tagit bort urlen ur din signatur?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade varit bra att veta vilken sida det rör sig om, samt hur mycket pengar den drar in i dagsläget.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tror det är pryl zon en . se om man kollar på hans bifogade statistik-rapport
|