FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Läste den här artikeln i Aftonbladet, och nej, det är inte min sajt det handlar om men jag hade faktiskt precis gjort en snarlik sajt som jag tog bort efter att ha tagit upp en diskussion med en av moderatorerna på Datingfactory.
Det handlar om att bloggerskan Widerstedt inte gillade att det fanns en sexdatingsajt med "hennes" namn fast en annan toppdomän uppe. Kort och gott: ska namnet Widerstedt som domännamn anses tillhöra bloggerskan Hanna Widerstedt numera? Är det nån som vill köpa widerstedt.net av mej för den delen! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Under .se finns det exempelvis regler gällande namn, vet inte riktigt vad som gäller under övriga toppdomäner. Sedan finns det ju naturligtvis en laglig aspekt i det hela.
Oavsett vad utfallet blir i en domäntvist eller rättegång så har man förbrukat sitt förtroende som seriös företagare om man beter sig på det viset. Vem vill samarbeta med en sådan person? Man måste kunna lita på partners.
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Suck!
I ärlighetens namn önskade jag att jag inte kunde bry mig mindre, men trots allt är fenomenet med vulgära intetsägande bloggerskor (med svindyra fula handväskor) lite intressant ur ett samhällsperspektiv tycker jag. Widerstedt är för bloggvärlden vad Eddie "The Eagle" var för backhoppningen (ni unga får googla). Ger man sig in i leken får man leken tåla brukar det ju heta och det är väl delvis relevant i detta fallet. Det är ju inte så att hon framställt sig själv som "seriös" på något sätt. Dock är väl "namnkapning" fel det med. Äh, nu skiter jag i detta och koncentrarar mig på annat, haha
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Citat:
Frågan är väl om hon kan påvisa att hennes efternamn är så unikt att det "tillhör henne", ÄVEN om den aktuella webbplatsen använder en modell som liknar vederbörande. För de flesta är det väl självklart att någon surfar på hennes (tillfälliga??) berömmelse, men frågan är väl hur NuNames ser på det, eller hur det skulle tåla en juridisk prövning. Vad Dating Factory anser framgick ju i artikeln.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är VÄLDIGT säker på att det är Widerstedt själv som har kokat ihop denna historia, allt för att få uppmärksamhet samt nå ut med sin nya hemsida. Men ingenting går ju att bevisa så klart, men ha i åtanke att hon alltid överdriver ting till hundra.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Nej, hon har inte rätt till ett domännamn, bara därför att det råkar innehålla hennes namn.
Men det är väl inte någon som har blivit av med någon domän här? Som jag förstår det utifrån artikeln i Aftonbladet, så var det Dating Factory och inte Nunames, som stängde ned sidan. Sen skulle det förvåna mig om det var "hackare" som gjort sidan för att provocera henne. Det bör snarare röra sig om något affiliate till Dating Factory, som försöker fiska trafik via namnet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Mycket troligt!
![]() |