FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Är det någon här som provat att marknadsföra Ferratum?
Har kört dem via Mikkelsenmedia en tid med godkänt resultat (för att vara en sms-långivare). Bytte dock till TD för två dagar sedan eftersom de betalade lite bättre. Det var det dummaste jag har gjort den här veckan. Av 25 leads har samtliga utom tre underkänts i efterhand och tre är fortfarande preliminära. Alltså Noll sales = noll arvode. Likaså Lendo (endast via TD) är ett skämt numer. Förr fick man betalt för leads, nu får man betalt för genomfört lån. Det innebär att Lendo (och deras samarbetsbanker) numer plockar det absoluta russinen bland ansökningarna och beviljar högst 1 av 25, trots att alla uppfyller deras villkor. Och för det tar de hutlöst betalt om man jämför med den ränta dessa mycket kreditvärdiga låntagare skulle få hos sin husbank. Dessutom får de kunderna i stor sett gratis. EPC är numer knappt mätbar. För övrigt skulle jag helst slippa att marknadsföra sms-långivarna. Inte bara av moraliska skäl men för att ingen av dem är lönsam för den som köper sin trafik. Dock bidrar de till mångfalden och är nödvändiga att ha med vid t.ex. en presentation och/eller utvärdering. Senast redigerad av Paginas Jakobsson den 2010-04-08 klockan 03:00 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör också Ferratum via Tradedoubler och kan inte annat än hålla med. Väldigt många sale blir avslagen. Dessutom har de 30 dagar på sig att godkänna/avslå ett arvode. Får man inte besked på smslån direkt vid ansökan (???)
Vad gäller Lendo så har det dock gynnat mig med ersättning per lån istället för ansökan., så jag kan inte hålla med dig där. 29 leads har genererat 8 sales hittills denna vecka. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Riktigt uselt faktiskt.
Körde inte ferratum med TD innan denna tråd startades, men la upp det i förrgår. Alla 5 leads blev underkända.. Vad är detta? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag får provision men sedan tar det bort det, pga att lånen inte blir godkända av Ferratum. Nu har de tagit bort 5-6 st och jag har hittills ännu inte fått ett enda lån godkänt.
Alla andra aktörer jag har får jag dagligen provision från. Vad är det med Ferratum egentligen? Sedan mailade jag Ferratum angående detta. Jag citerar: "Vi ersätter godkända och utbetalda lån. Hos dig syns ansökningar, om ansökan av någon anledning inte beviljas så backas ersättningen. Det är så rapporteringen fungerar mellan oss och TD. Att fuska med ersättningen vore inte så smart och långsiktigt från vår sida." Nu tar jag bort Ferratum från min webbplats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har precis börjat använda dem på affiliator, men har ännu så länge fått mina sales "underkända" i efterhand precis som övriga personer i denna tråd vittnar om.
Därför undrar jag om det är någon som kör Ferratum med godkänt resultat? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Låter som att Ferratum bankar in rätt hårt på att underkänna otroligt många leads? Konstigt. Hade slutat skicka trafik direkt till dem om detta skulle drabba mig. Fast sedan så är ju en viktig faktor i det hela hur ni marknadsför deras lån erbjudanden, riktar man sig mot fattiga studenter med sina kampanjer så är det ju ganska givet att majoriteten av alla leads kommer underkännas.
Senast redigerad av Webmasterpro den 2012-09-19 klockan 14:57 |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|