FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Det är ju inga små frågor detta. Sett ur ett annat perspektiv kan man ställa sig frågan sig om Greenpeace aktioner "är värre" vissa storföretags uppenbara negativa inverkan på natur, miljö och ekosystem. Då blir frågan snarare filosofisk och i vissa fall spekulativ och hypotetisk. Man kan även ifrågasätta om Greenpeace aktioner är frågan om sabotage eller inte (även om lönsamheten kanske går ner under själva aktionerna). Jag minns tok-anarkisternas vansinnesattentat mot Shellmackar och dessa är det nog få som försvarar (utom AFA och liknande grupperingar). Jag är ganska övertygad om att Greenpeace inte har något till övers för motsvarande metoder. Som sagt vi har alla olika infallsvinklar och åsikter. Miljö och djurskydd kontra profit och välfärd. Dessa går sällan hand i hand och man får väl som enskild individ göra sina egna ställningstaganden från fall till fall. Personligen gillar jag Greenpeace, men tycker inte ALLT de gör är fantastiskt. Vissa aktioner och kampanjer kanske tvärtom kan vara kontraproduktiva.
![]() |
Svara |
|
|