FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Egentligen behöver jag inte boota via båda maskinerna. Jag vill bara kunna komma åt alla filer (inkl systemfiler). Men jag antar att man skulle kunna konfigurera en disk med två partitioner och på så vis kunna boota två maskiner via samma disk... Men det hade bara varit en bonus om det faktiskt fungerade. Jag har inte någon större koll på det, annat än att jag vet att olika hårdvara kräver olika drivrutiner mm.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Varför inte lämna hela datorn hemma och köra Rdp direkt emot den?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
|
Gustav:
Förslag 2: Köp en rejäl Latitude med dockningsstation. Denna har du en stor skärm och normalt tangentbord och mus till. Jag kör så med min Latitude E6320 med en 24" IPS- skärm - funkar perfekt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag skulle valt att köra antingen USB 3.0 eller e-sata.
Båda anslutningsmöjligheterna finns på dom flesta dom flesta moderna laptops. Men som andra har jag verkligen svårt att förstå vitsen ![]() Du får gärna utveckla lite mer angående varför du vill göra såhär. Senast redigerad av MikaelB den 2012-07-21 klockan 08:55 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
USB 3.0 Ja, men ta en SSD-disk för att va säker på att inte tappa prestanda. Bör faktiskt inte vara några som helst bekymmer. En SSD är ju i runda slängar 20ggr snabbara än en mekanisk.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Låter i mina öron lite knäppt att ha 2st laptops men inte vilja bära med sig någon av dem?
![]() Kan dock tänka mig att "Home"-licenserna av Windows reagerar när alla serienummer på hårdvaran byts ut, även om den är exakt lika. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
|
||||
|
Varför inte bara fjärrstyra in till din dator hemma? Jag brukar använda Chrome Remote Desktop:
https://chrome.google.com/webstore/d...mpfmihenigjmpp Om det är specifika filer du vill komma åt så skulle du kunna använda SkyDrive, då kommer du åt alla filer på hårddisken men då måste ju datorn vara påslagen samt du får ladda ned kopia av filerna via webbläsaren. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|