Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


ul li menu

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-16, 20:54 #1
frecka frecka är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 410
frecka frecka är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 410
Standard ul li menu

jag har en meny som ser ut såhär:

Kod:
<ul>
					<li><a href="#" class="active"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu active_inner_menu">Startsida</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Turnering/Cup</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Lag</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Forum</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Bli medlem</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Om oss</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Kontakt</span></span></a></li>
					<li"><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">                 </span>här ska det inte synas något men denna li skall fyllas ut till höger så långt det bara går</span></a></li>
				</ul>
Den sista li har jag tönkt skall fylla ut resten av <ul>. Men jag får det inte att funka
frecka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-17, 06:07 #2
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Om du sätter bredden på ul till 100% och fast bredd på de andra li-elementen?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-17, 12:35 #3
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2010
Inlägg: 709
Förstår inte, varför är det nödvändigt att få den sista li att fylla ut ända till höger?

Om det är så att element sätter sig på höger sida om menyn om menyn inte är fullt utfyllt, kör då med en div runt ul, så blir det 100%, och inget element kan komma till höger om menyn. Om du förstår.
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-17, 19:02 #4
frecka frecka är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 410
frecka frecka är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2011
Inlägg: 410
http://derp.se/derp/

löste det genom att sätta en bg bild på ul
frecka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-07-17, 23:23 #5
entep entep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 54
entep entep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 54
Citat:
Ursprungligen postat av frecka Visa inlägg
jag har en meny som ser ut såhär:

Kod:
<ul>
					<li><a href="#" class="active"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu active_inner_menu">Startsida</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Turnering/Cup</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Lag</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Forum</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Bli medlem</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Om oss</span></span></a></li>
					<li><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">Kontakt</span></span></a></li>
					<li"><a href="#"><span style="padding:2px;display:block;"><span class="inner_menu">                 </span>här ska det inte synas något men denna li skall fyllas ut till höger så långt det bara går</span></a></li>
				</ul>
Den sista li har jag tönkt skall fylla ut resten av <ul>. Men jag får det inte att funka
Det kan du väl lösa med hjälp av Javascript (jQuery)?
http://api.jquery.com/width/

Typ:
Kod:
ulWidth = $("ul").width();
liTotWidth = '';
$('ul li').each(function() {
    liTotWidth = (liTotWidth+$(this).width());
});

lastLiWidth = (ulWidth-liTotWidth);

$("ul li:last-child").css("width",lastLiWidth);
entep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017