Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Envisa telefonförsäljare

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-29, 10:05 #11
ereboss avatar
erebos erebos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2011
Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar

Lite off topic först men, i norge finns det en tjänst som automatiskt döper spammiga försäljares telefonnummer till TELEFONTERROR så då behöver man aldrig ens fundera på att svara.
Finns det nått liknande man kan ansluta sej till i Sverige?
Får flera samtal i månaden från företag som "representerar" telia och vill diskutera mitt abbonemang vars låsningstid börjar löpa ut.
Kanske enklast att låsa abbonemanget ett par år direkt själv iofs så försvinner ju dom samtalen iaf.

Vad gäller ämnet för tråden så är det väl bara att låta försäljaren prata av sej och skriva en ny artikel om det samtalet! Kan ju bli ännu mer negativ publicitet och sparken för nån som kanske borde byta jobb ändå!
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-29, 10:17 #12
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
nosnaj nosnaj är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2005
Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Lite off topic först men, i norge finns det en tjänst som automatiskt döper spammiga försäljares telefonnummer till TELEFONTERROR så då behöver man aldrig ens fundera på att svara.
Finns det nått liknande man kan ansluta sej till i Sverige?
Får flera samtal i månaden från företag som "representerar" telia och vill diskutera mitt abbonemang vars låsningstid börjar löpa ut.
Kanske enklast att låsa abbonemanget ett par år direkt själv iofs så försvinner ju dom samtalen iaf.

Vad gäller ämnet för tråden så är det väl bara att låta försäljaren prata av sej och skriva en ny artikel om det samtalet! Kan ju bli ännu mer negativ publicitet och sparken för nån som kanske borde byta jobb ändå!
Om det är till mobilen du syftar på vet jag en sida där man kan ladda hem liknande program gratis. Får doc inte länka men du kan kika min signatur :-)
nosnaj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-29, 10:22 #13
ereboss avatar
Har WN som tidsfördriv

Har WN som tidsfördriv
ereboss avatar

Bra tips nosnaj
erebos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-29, 12:33 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av gregoff Visa inlägg
Tycker du ska skriva här vilket bolag det är.
Har en känsla av att en del redan vet vilka det handlar om

Citat:
Ursprungligen postat av hnn Visa inlägg
Hade talat om för honom att detta inte är OK. Sen även kontaktat hans chef och förklarat läget.
Lite svårt där. Han är grundare av företaget vilket numera ingår i en större koncern. De levererar en god vinst så alla är nog nöjda och glada.

Citat:
Ursprungligen postat av clirre Visa inlägg
Jättekonstigt är det väl ändå inte? Såtillvida det inte var ryska maffians rekryteringsservice du skrev om. Vet inte vad han kan ha för syfte med att kontakta dig men hoppas kanske på en uppföljningsartikel där de får komma till tals? Tycker inte du behöver vara ett dugg orolig.

Hade någon skrivit en negativ artikel om mitt företag hade jag också kontaktat personen, framförallt om det kändes som att det fanns faktafel eller liknande.
Han ville ha bort artikeln helt enkelt. Har erbjudit honom att kommentera och besvara kritiken publikt men det verkar inte vara intressant.

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Vad är det som inte känns helt okej, att han letat upp ditt nummer och messat dig eller att han vill ta en diskussion kring din artikel?
Det tidigare, diskutera får han göra hur mycket han vill

Citat:
Ursprungligen postat av erebos Visa inlägg
Bra tips nosnaj
Finns flera sådana tjänster, http://vemringde.se/ är en annan.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017