Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Pris för support och underhåll av webbplats

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-21, 23:20 #1
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Det finns mycket att ta hänsyn till.

Ska du "bara" uppdatera går det ju fint att scripta det, men ska du faktiskt validera funktionaliteten enligt testprotokoll är det mycket mer jobb. Gör du det löpande direkt efter uppdatering, eller samlar du ihop alla plugins och systemuppdateringar 1 gång per månad? Hur agerar du om en sajt går ner/kraschar efter en uppdatering?

Support, av typen ring/maila och fråga är knepigt, eftersom server helt omöjligt att uppskatta utan erfarenhet av varje specifik kund. Vad händer tex om de får en ny medarbetare som ska börja använda systemet?
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017