Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Våra bedrifter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-20, 23:42 #1
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Jag vill gärna ta upp en del malätna gamla "bedrifter" som kanske inte har så där jättemycket med webbanknytning men det är upplevelser som jag kan leva känslomässigt på länge i alla fall.

Bedrift 1:
Jag var en av 4 grundare av den idéella föreningen Rationals Användadarförening i Norden (äver förkortat RAIN, http://www.rainoo.org ) (OO i domännamnet står för ObjectOriented), Det var jag som hittade på namnet. Jag funderade först på Rational Usergroup In Nordic (det skulle blivit RUIN om man förkortar det så jag skippade den idén).

Vi startade med ett första möte mellan användarna 1997 och bildade föreningen i februari 1998, jag satt med i styrelsen i 5 år och när jag slutade så hade vi 1200 medlemmar.

Bedrift 2:
I ett tidigare jobb (som anställd) så hade jag fått i uppgift att bygga ett system för rapportering av kontrolluppgifter till skattmasen och hade uppskattat jobbet till 62 timmar, jag var klar på 61,5 timmar och programmet var mycket uppskattat av användarna för på sista mötet vi hade i projektet så ställde sig användarna upp och applåderade för mig!!! Det var den mest euforiska upplevelse jag någonsin haft som utvecklare. Det har aldrig inträffat igen, men jag kan leva i 100 år på den meriten..... Det värmde i hjärtat kan jag säga!!!

Bedrift 3:
Jag var med om att utveckla ett ekonomisystsem för Gävleborgs-, Örebro- och Hallands läns landsting mellan åren 1997-1999, jobbet var estimerat till 200 manår men vi var klara på 30 manår, det var rejält uppskattat av kunderna och systemet används än idag (2012) i Örebro och Halland.

Senast redigerad av Conny Westh den 2012-06-20 klockan 23:54
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017