FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tjena!
Jag har ett behov av en betalningspartner som låter en betalning gå från Person A till Person B via företag C. Företag C kontrollerar pengarnas flöde till Person B eller retur till Person A beroende på en kontrollvariabel. Det handlar om distanshandel där tidsavståndet mellan köp och leverans är mycket stort, uppåt 2 år. Tanken är att Företag C håller kontroll över pengarna från Person A tills dess att Person A kan bekräfta att varan som levereras senare av Person B håller den givna standard som Person B utlovat enligt tidigare konversation. I det fall att varan är ok enligt specifikation så ska pengarna flöda till Person B. I det fall att varan inte är ok enligt specifikation så kommer krav på polisanmälan et.c. och pengarna ligger kvar hos företag C tills dess att tvisten är löst och pengarna återflödar till Person A eller till Person B beroende på tvistens utgång. Finns det någon som känner till något existerande system för en sådan lösning? Partners på alla nivåer, från API till integrationslösningar kan vara aktuella. Jag har sett att det finns vissa liknande tjänster, men har ingen erfarenhet och känner spontant att de känns lite "shady". * www.escrow.com är en sådan som känns en aning shady, någon som har nån erfarenhet? Andra liknande tjänster? Gärna svenska, men de ska fungera internationellt i hela europa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
escrow.com är så långt ifrån shady du kan komma, så dom behöver du inte oroa dig för
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Banned
|
Du har payson med payson garanti.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
"Det handlar om distanshandel där tidsavståndet mellan köp och leverans är mycket stort, uppåt 2 år."
Paysongaranti innebär att varan skall godkännas inom 8 dagar så det funkar ej. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
MM det såg jag inte, vet inte om escrow.com funkar då heller...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men jag kan hålla med om att de verkar shady i och med att deras webbsida har nog sett likadan ut sedan starten 99 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|