FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Dropbox erbjuder gratis 2 GB lagring, man kan öka lagringsutrymmet och få "riktig" versionshantering om man betalar en slant, det har jag inte testat. Jag har bara testat de gratis 2 GB med lagring och det funkar utmärkt för mina behov. Användargränssnitett är att det blir en extra katalog i utforskaren som man kan skapa underkataloger i och dela ut behörigheter hur man själv vill. Hur gesmutt som helst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vill gärna starkt rekommendera ett riktigt versionshanteringssystem framför Dropbox och liknande molndiskar. Även om det går att klippa gräsmattan med häcksaxen, så är det i de allra flesta fall bäst att använda gräsklipparen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag skulle rekommendera GIT framför Dropbox också. Även om du tycker det verkar krångligt de första gångerna du commitar osv. så lär du dig snabbt. Är du ensam och jobbar kommer du förmodligen inte få några stökiga merge conflicts osv. Det är bra att lära sig för framtiden dessutom! Du kommer säkert behöva det någon gång.
@ConnyWesth: Njaa, riktig versionshantering vet jag inte? Fast det beror ju på hur man ser på saken. Dropbox sparar ju gamla filer för alla konton (även gratis) i 30 dagar. Vill du att det ska sparas längre får du betala. Men då måste du väl använda webb-interfacet för att hämta gamla filer osv. Ganska jobbigt om det gäller många filer... Nä dropbox är bra för backups, distribution av dokument m.m. Men för att versionshantera kod och dylikt bör man absolut använda något som är designat för det. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Ska nog titta lite på git då kanske. Har testat unfuddle i ett tidigare projekt. Men det är ett tag sedan. Men det är nog som ni säger, värt att lära sig.
Vad har ni att rekommendera? Gärna gratis för test utan att det måste vara öppen källkod. Inget emot att betala några kronor efter en månad om jag trivs och tycker det fungerar. Github som gäller eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du kör på Windows så skulle jag välja Mercurial (Hg), hostat av FogCreek.
Enkel setup, tillgänglig via webben och gratis http://www.fogcreek.com/kiln/StudentAndStartup.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
http://www.codebasehq.com/packages |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag skulle tipsa dig om att använda en svn host typ TortoiseSVN och sedan ansluta din IDE mot den katalog du utsett för versionshantering. Det är väldigt enkelt att komma igång och du har allt lokalt.
Du kan lägga denna katalog i t.ex. dropbox som då hela tiden synkas, tänk bara på att ta backup (zippa) ett par gånger i veckan i fall det skulle bli något fel på ditt repo. Enda tråkiga med denna lösning är att du måste installera svn hosten på alla datorer, men du har då allt under egen kontroll och upplägg. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|