FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej.
Funderar på hur jag på bästa sätt kan jobba på mina projekt från olika datorer. Vill ha tillgång till att arbeta både hemma, jobb, från bärbar överallt i stort sätt. Hur löser ni andra detta? Ska vara smidigt att hämta ner projektet man arbetar på. Använder ni någon typ av versionshantering? Känns onödigt då jag inte kommer arbeta på det samtidigt på olika datorer. Vad finns för smidiga alternativ? Magnus |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Annars skulle väl dropbox kunna funka för dig om du inte bryr dig så mycket om versionshanteringen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag har använt dropbox en tid nu i ett par projekt och det är otroligt smidigt att köra drag-n-drop i utforskaren eller at gå in och direkteditera dokument och allt automatsynkas på alla burkar man har kopplat upp mot dropboxen. Detta funkar klockrent bra när man samarbetar med andra ochså, man kan dela ut olika behörigheter på olika kataloger mycket smidigt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Har tittat på github men det verkar lite väl komplicerat för mina krav.
Dropbox kanske man skulle ta att titta på. Tack för tipset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Git med BitBucket så har du en billig lösning. Att inte kunna jobba i samma fil (om det nu stämmer) med DropBox låter ju helt idiotiskt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
https://www.dropbox.com/help/36 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
vi kör subversion och gratisalternativet på www.xp-dev.com.. skitsmidigt när vi inte sitter i samma kommun o jobbar och ibland vill man ha ner källkod etc ute hos kund, bara att getta det man behöver.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Googlade på "subversion hosting" och hittade följande lista: http://www.svnhostingcomparison.com/ Dropbox och liknande lagringslösningar kan jag inte rekommendera av flera olika anledningar: * Tillåter inte samtidigt arbete * Saknar konfliktlösning * Saknar historik, taggning, branchning och mergning * Sårbart (skriver du över en fil av misstag så skrivs den över hos alla klienter) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Administratör
|
Git är mycket bättre funktionsmässigt egentligen. Tyvärr finns det inte lika bra GUI-klienter, speciellt för windows. Som andra redan föreslagit, titta på remote hostad subversion (bästa klienten för windows är tortoisesvn) och dropbox.
![]() |
Svara |
|
|