FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Nykomling
|
Hej,
Jag har lagt ut OS.nu på Missdomain och Blocket för de intresserade. Ett aktuellt domännamn nu med tanke på Olympiska Spelen i London i sommar. Www.os.nu är en perfekt webbsajt att använda för sport/betting. Idag har sajten ca 40-50 besökare per dag utan promotion. Mvh /David [email protected] |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Administratör
|
Citat:
Can I use the Olympic Rings? The Olympic rings are the exclusive property of the International Olympic Committee (IOC). The Olympic rings are protected around the world in the name of the IOC by trademarks or national legislations and cannot be used without the IOC's prior written consent. You will find the rule about this subject in the Olympic Charter: Chapter 1, Rules 7-14 and its Bye-law, p. 19-27 You can send a detailed request to legal*olympic.org which must include the below information: 1.Who is making the request? Name, full address, telephone and/or fax number, e-mail address. Institution, organisation, company, museum or individual. 2.Which content is concerned? (texts, images or films) 3.How will the content be used? Private use (no broadcasting), school work, group activities, exhibition, production/broadcasting
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Förra spelen var det en pizzeria i typ Bräkne Hoby som hade en pizza som hette os-pizzan, de fick besök av IOK om jag inte minns fel så ta Thomas råd och ta bort ringarna från sidan.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Stämmer, pizzerian blev stämd på någonstans 40 - 50.000. Har dock för mig att de drog tillbaka stämningsansökan om företaget skötte sig.
Men jag tror inte IOC släpper igenom en hemsida med de olympiska ringarna, så det kan vara värt att plocka bort loggan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om man inte vill använda sidan till sport/betting/os så kanske man kan använda den för att jämföra operativ system, bara en tanke.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Tackar för bra feedback. OS-ringarna är borttagna från sajten nu.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|