FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tjena
Lite intresserad av ett domännamn som har passerat "expiration date". Kör jag en whois på namnet så står det fortfarande "Domain Status: ok" trots att den gick ut för ett par dagar sedan. Om nu ägaren har förnyat domänen, när brukar detta ses i whois-informationen? Brukar det dröja såhär? (Gäller en .us-domän) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Ingen som har koll? Står fortfarande att Expiration date är 23 April 2012 men Domain Status: Ok.
Kan jag dra någon som helst slutsats av detta? Alltså, kan den vara förnyad men det tar tid för den att uppdatera sin info, eller har den än så länge inte förnyats? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du har en RGP efter att domänen gått ut. Det mesta om .US-domäner hittar du i Neustars FAQ:
http://www.neustar.us/support/
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
"Domains that are eligible are marked “PendingDelete (RESTORABLE)”" Inte "Domain Status: Ok" som den här har. Om den nu har förnyats så borde ju Expiration Date uppdateras också. Det gör mig lite förvirrad ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hm, det har du rätt i. Kan det vara något liknande som för .biz? Det är ju Neustar som har bägge.
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2012-05-12 klockan 16:37 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ombudet har nu upp till 45 dagar på sig att skicka en delete. Om han gör det så får han tillbaka pengarna. Domänen hamnar troligtvis i karantän först när ombudet skickar in en delete. Om ingen delete eller förnya kommando inkommer inom 45 dagsrsperioden så kommer domänen att uppdatera i whois samt få ett nytt förfallodatum. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||