FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Skapade åter en pundkurssajt.
Som designbas så använde jag designen som jag har till min firmasida. Enkel och lättläst tycker jag! Kritik? Buggar? Önskemål? http://www.pundtillkronor.se |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skriv ut att man ska använda punkt (.) om man vill ha med pence
Kanske även en rad om att "turistkursen" oftast är x % högre och hur mycket högre "bankkursen" som man får om man betalar med kreditkort . Skulle tro att sidan oftare kommer att användas av privatpersoner som ju knappast får den kurs centralbanken har Varför inte dela-knappar på sidan |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Det här ska jag ta med mig till uppdateringen. Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har inga synpunkter på siten i sig, den är bra och fungerar
![]() men... Just pund till kronor är bra i den bemärkelsen att Google inte fattar om man frågar efter omvandling från valutan pund till kronor eller viktenheten pund till kronor och därför väljer Google idag att inte visa något eget resultat. Om du tex googlar på dollar till kronor sätter Google sitt eget resultat högst upp utan att besökarna behöver klicka in sig på nån sida ens. Men inom en väldigt snar framtid kommer Google rulla ut sitt semanstiska sök och då är jag ganska övertygad om att den kommer fatta att frågan är valutarelaterad i just det caset "pund till kronor" och presentera sitt eget svar på sökfrågan överst vilket lär "sno" en del besökare. Ligger man etta på frasen vilket du säkert kommer göra om ett tag med det domännamnet så får man nog ändå en del trafik ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag tror att du ska ha en bättre descriptiontext - så att man förstår att man enkelt kan "växla" vilka summor man själv vill - för att få klick
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Nu har jag lagt till information om punktanvändningen i valutaomvandlaren, skapat en sektion om "Växla pund" och litegrann om vad det innebär samt lagt till en "delaknapp" på startsidan. Har du tips på hur jag skulle kunna formulera min descriptionstext? Mvh Magnus |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
En bugg har jag då hittat.
Menybaren högst upp, så skall -Kontakt-länken vara längst till höger. Men i vissa upplösningar, tex i min mobil, så är den länken borta. Ibland när texten är för lång i sådan här CSS-design så kan det ju fela med att texten försvinner istället. Men i min webbläsare och upplösning så ser det ju bra ut. Samt i mobilen så ser det ut att det finns mycket plats kvar för texten "Kontakt"... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Har gjort en liten uppdatering... puhh, vad mycket knackande...
![]() Eftersom valutaomvandlaren är lite smått uppskattad, tack vare att man kan välja bland en massa olika valutor direkt, så tänkte jag att jag skapar en sida där man kan välja bland världens mest populära valutor med en bättre översikt. Som det är nu i rullistan i omvandlaren så är det bara valutornas förkortningar som syns, och det är ju inte helt logiskt och lätt att förstå vad varje lands valuta har för förkortning. Vad tycker ni? Det lär kanske komma till användning? http://www.pundtillkronor.se/andra-valutor.php |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|