Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hämta info från intranätsida med javascript

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-03-22, 12:13 #11
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
Nu vet jag inte vad din sida ska ha för funktion men när du pratar om en lokal fil som ska hämta information från intranätet så föreslår jag att du gör en liten trevlig windows gadget http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163370.aspx
znap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-22, 12:22 #12
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av spyvingen Visa inlägg
I detta fall har jag inte tillgång till servern och då är CORS uteslutet eller?

Clarence: fungerar det att göra även i IE? De flesta här kör IE nämligen?
Jag vet inte. Men att släppa ut en sådan säkerhets-borttagning till kollegor i allmänhet är absolut inget jag skulle rekommendera ändå. Normalt sätt öppnar du för XSS på hela sessionen, vilket inte är att rekommendera för någon som saknar full förståelse för att man öppnar browsern för det syftet och bara det syftet.

Det låter som att du vill kunna skicka en html-sida till dina kollegor som innehåller lite javascript för att bearbeta en sida som redan finns i intranätet. Under de förutsättningarna behöver du göra något utöver detta för att lösa problemet. För att inte behöva se till att användarna har en webbserver och utan att kunna ändra på servern återstår firefox+greasemonkey (där du får modifiera intranäts-sidan med javascript) eller att du själv sätter upp en webbserver på din arbetsstation som har ett proxy-script till intranätet.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-22, 16:44 #13
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av SEAPelle Visa inlägg
Du behöver ingen server för att köra en asp-sida, du har IIS i alla windowsversioner, även din arbetsdator...
Eller så lägger du samma kod i en VBS fil och kör den...
Samma sak.
Jag vet dock är problemet att det är ett väldigt dtort företag och att dom inte lär tillåta installation av iis

VBS hade ju funkat men då måste man ju ha en dator igång hela tiden vilket kan bli ett problem.

Nån som vet om man kan köra asp kod i ett sharepoint workroom
Detta har jag tillgång till
spyvingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-22, 16:51 #14
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
spyvingen spyvingen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 245
Citat:
Ursprungligen postat av znap Visa inlägg
Nu vet jag inte vad din sida ska ha för funktion men när du pratar om en lokal fil som ska hämta information från intranätet så föreslår jag att du gör en liten trevlig windows gadget http://msdn.microsoft.com/en-us/magazine/cc163370.aspx
Hmm det skulle ju funka om det går att hämta info från en adress som inte ligger på samma dator/server. Och den blir ju oberoende av att den dator är på då kan man bara lägga in widgeten på de burkar som skall se infon så uppdateras det automatiskt.

Skall fundera mer på detta. Har du nån liten exempel fil eller nått så man bara snabbt kan testa om det fungerar att läsa från sidan innan jag sätter mig och lär mig att göra widgets från scratch
spyvingen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-03-23, 07:59 #15
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
znap znap är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 114
Det var några år sedan jag gjorde en gadget så jag har tyvärr ingen exempelfil. Men i vilket fall så är det "vanlig" webbteknologi i den bemärkelsen att man använder html/css/javascript precis som på en hemsida. Sen finns även ett javascript interface för att komma åt en del gotta i datorn som man annars inte har tillgång till på en vanlig hemsida. Du är inte begränsad av Same domain policy i en gadget.

Om du kan html/css/js sedan tidigare vispar du ihop en gadget på nolltid, denna tutorial kanske är bättre http://odetocode.com/code/463.aspx
znap är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017