FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej,
Jag har behov av en molntjänst som är så säker som möjligt. Pris- och platsmässigt verkar Levonline bra, och jag har bra erfarenhet av dem som webbhotell. http://www.levonline.com/sv/produkter/molnlagring.html Är Levonline ett bra val, eller skulle ni föreslå något annat? Mvh Lukas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
"som är så säker som möjligt"
Drift- eller datasäkerhet? Vill du ha dundersuperduper hemlig data eller 101% upptid dvs? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hur mycket är du beredd att betala? Allt är möjligt om man är villig att betala..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Administratör
|
Vad är det primära, skydda datan från otillåten åtkomst (normalt sätt vad datasäkerhet betyder) eller datans tillgänglighet/consistency? I det första fallet skulle jag absolut inte rekommendera någon publik molntjänst alls utan ett privat moln om det finns någon anledning till att det ska vara molnbaserat mer än att det är hippt.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Jag skulle inte heller rekommendera något publikt webbhotell, utan du bör ta in offerter för skräddarsydda lösningar och du lär få räkna med rätt betydande belopp för tjänsten. Alternativet är att du ändå tar en billigt molntjänst någonstans typ Levonline, men då lär du få ta med i beräkningarna att du inte har några garantier för något alls egentligen.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Säkraste och prisvärdaste är du köper från flera leverantörer som finns i olika städer.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|