FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej.
Jag har nu lagt in ca 3000 produkter i min shop och har skrivit bra beskrivningar till många. (absolut inte alla). Har nu börjat titta på SEO för att få upp besöks statistiken på sidan. Testade min sajt på sokmotorkonsult.se, men får endast 46/100, när jag söker på ett varumärke jag har många produkter av i shopen. Adressen till min sida hittar ni i min info ![]() (Vill inte länka) Tack på förhand till er som vill visa ert intresse ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Anledningen att du får så dålig poäng är ganska enkel, det står i detalj på sokmotorkonsult.se. Förstår inte riktigt din fråga, det står ju tydligt på sokmotorkonsult vilka punkter du får minuspoäng på och varför. Vad kan vi tänkas tillägga?
(anser för övrigt att sokmotorkonsults seo-test suger ganska hårt och framgången i testet står inte i relation till rankningen för en sida nämnvärt) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Enligt mig så är sökordet med som titel. Men enligt dem har jag inte det..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Och för att få någon hjälp måste du isåfall givetvis ge exakt url och sökord du testade med. Antingen har de ett fel i sin analys eller så har du tagit fel, mer än så går inte att gissa utan detaljer.
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag har använt deras analys för att rätta till eventuella fel som man missar och eventuellt vill förbättra, som de andra säger dubbelkolla så att allt stämmer rätta till de fel som du får upp.
Antar att du menar sidan på din profil, och varumärket audison ? Analysen på din site stämmer, du har inte varumärket i titeln :/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Om man tex klickar in på Audison AV K6 så står ju just "Audison" med i titlen.. Är det jag som tänker fel? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Testade på en sida jag har. Fick ~85. Minus 10 för att jag inte hade sökordet i en H1-tag (vilket jag har). Den hittar med andra ord inte sådant som den borde hitta.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Så har jag tolkat det i alla fall efter test. |