Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Artiklar och placering på siter - vad kostar det?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-02-12, 10:29 #1
Titusbramble Titusbramble är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Medlem

Standard Artiklar och placering på siter - vad kostar det?

Om jag vill att ett seriöst företag ska marknadsföra en site med låt oss säga 2 viktiga nyckelord som vi vill synas på, vad kostar det att få placerat OCH skrivet en sådan artikel? Låt oss utgå från att artiklarna ska placeras på siter med rätt hög PR 4 - 6, ämnet är Webbutveckling

Jag förstår att ingen kan ge ett exakt pris men ge en uppskattning exklusive moms vore jag mycket tacksam för!

Mvh
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-12, 12:45 #2
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
pluxus pluxus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2009
Lite svårt att svara på detta. Med marknadsföring, vad menar du då? Sökoptimering? Är ju ett pågående jobb iaf inom det område ni verkar vara i så det blir väl någon form av månadskostnad på det.

Antar ni skall ha texterna på er sida och sedan skall er sida _länkas_ från de höga PR siterna? Själva artiklarna kostar väl ett par hundra styck kanske + moms. Sedan beroende om er sida länkas från en verklig PR 4 sida så är ju också det förmodligen en länk ni måste hyra.

Men du kan ju mena att siten är en PR 4 och ni får en länk på en undersida (utan PR) så är det ju en väldigt skillnad. Både i pris och i den kraft länken ger. Så ligger länken på en riktig PR 4 sida snackar vi förmodligen månadspris och om det blir en undersida så är det nog en engångsavgift (eftersom den länken inte är lika kraftfull).
pluxus är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-12, 17:26 #3
Medlem

Medlem

Låt oss ponera att jag vill ha en länk för engångsavgift även om det är PR4, vad kostar det? Dvs, en optimerad artikel rörande vårt område placerad på deras site som har PR4 och artikeln har länk till vår sida. Det är väl huvudsakligen blogg eller nyhetssite jag syftar på

vad skulle en sådan artikel och länk gå på totalt under de förutsättningarna? Låt oss säga ca 300 ord
Titusbramble är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-13, 10:10 #4
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Aug 2008
Citat:
Ursprungligen postat av Titusbramble Visa inlägg
Låt oss ponera att jag vill ha en länk för engångsavgift även om det är PR4, vad kostar det? Dvs, en optimerad artikel rörande vårt område placerad på deras site som har PR4 och artikeln har länk till vår sida. Det är väl huvudsakligen blogg eller nyhetssite jag syftar på

vad skulle en sådan artikel och länk gå på totalt under de förutsättningarna? Låt oss säga ca 300 ord
Allt ifrån 100kr till 2000kr, riktigt svårt att säga. Det bästa du kan göra är att kontakta bloggaren och höra vad hon/han vill ha.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-13, 15:27 #5
ADRTCK ADRTCK är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: May 2011
Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasJohansson Visa inlägg
Allt ifrån 100kr till 2000kr, riktigt svårt att säga. Det bästa du kan göra är att kontakta bloggaren och höra vad hon/han vill ha.
Priset kan även variera beroende på besökarantalet som sajten har. Är det en blogg med få besökare men som är stark ur SEO-synvinkel bör du kunna få en PR4-länk för kanske 2-500, är det en blogg som också har många besökare och/eller är väldigt inflytelserik kommer priset vara mycket högre, för då kommer artikeln förmodligen driva en hel del relevant trafik till din hemsida.
ADRTCK är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-13, 15:30 #6
Medlem

Medlem

Angående artikelskrivande använde vi oss av www.contentor.se när vi behövde en rad artiklar i SEO-syfte förra hösten. Artikel på 300-500 ord låg strax över 200 kronor exklusive moms om jag minns rätt.

För att vara välskrivna SEO-artiklar var artiklarna bra, och det var just det som vi beställde så vi var nöjda med deras tjänst. Har inte testat andra contentwriters, så kan inte uttala mig om varken pris eller kvalitet på andra tjänster.
Oläst 2012-02-15, 00:35 #7
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Är din målsättning att ranka bra på dina nyckelord så ska du inte stirra dig blind på PR.
Länkar från sidor med PR6 kan ge motsatt effekt, speciellt på nyckelord.

Vill du däremot förbättra dina positioner på Google så är priset 600:- per inlägg exklusive artikeln. Permanenta inlägg. Bra text kostar 30-öre/ord. 300-600 ord är en bra start. Samtliga inlägg sker på åldrade sajter med unika IPn/nameservers - svenska IPn, svenskt kontent. Inläggen revitaliseras kontinuerligt och du får ett antal inlänkar till artikeln från PR-starka sidor med samma egenskaper så din artikel blir PR1- PR3 som relevant undersida. Allt är svenskt, drip feed exakt efter dina önskemål, riktigt hög kvalité.

Kan hjälpa dig ranka upp vilket svensk sökord/sökfras du vill. Har du många egna kunder så kan du köpa access till 400 sajter på unika IPn för fast månadskostnad och dra in tungt med deg på dina SEO-tjänster. Finns ingen på den svenska marknaden som kommer i närheten av detta.

Moms tillokmmer. Svarar endast via PM.
zooloo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-02-15, 11:50 #8
Medlem

Medlem

Citat:
Ursprungligen postat av zooloo Visa inlägg
Är din målsättning att ranka bra på dina nyckelord så ska du inte stirra dig blind på PR.
Länkar från sidor med PR6 kan ge motsatt effekt, speciellt på nyckelord.
Mer eller mindre kvalificerat skitsnack.

Citat:
Vill du däremot förbättra dina positioner på Google så är priset 600:- per inlägg exklusive artikeln.
Vad är skillnaden på "ranka bra på dina nyckelord" och "förbättra dina positioner på Google"? Är inte det samma sak?

Citat:
Permanenta inlägg. Bra text kostar 30-öre/ord. 300-600 ord är en bra start.
Priset skulle vara bra om inte artikeln hamnade på undersidor i något som spontant känns som en halvskum länkpyramid. Men du får gärna skicka ett PM med mer info, har ett gäng sajter som jag kan tänka mig byta länkar med, eventuellt även göra ett köp om sajterna är de rätta.
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:09.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017