FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Ok , vad menar du med längre fram ? ev. rättslig tvist eller liknande ? Har tagit bort allt på siten och den består nu bara av lite text : " site paused for the moment" samt några länkar , ingen kan hävda att det har med spelföretaget att göra . har just precis fått detta korta mail: "Tack för mejlet. Du behöver nu stänga ner sajten helt och hållet." Funderar vad man ska göra , kanske sätta den på park via google eller bara låta det vara lite rosa färg tills den här tvisten är över. några råd i detta nu ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Rådet är att sluta svara på deras mail. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Instammer. Innan du vet exakt vad som galler och vad du ska gora sa ar det bast att inte svara alls. Stor risk att du gor misstag som att erbjuda dem att kopa namnet eller annat som KAN vara till din nackdel. Hot om advokat etc ar standard men det betyder inte att de har ratt till namnet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Verkar ju inte vettigt att man kan registrera namnet som ett varumärke och dessutom ha ensamrätt på det, när någon annan redan använder/använt det åratals innan dess att någon annan valt att registrera märket på ett annat företag.
Det är som att ta patent på något som redan finns, eller? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
varför tagit bort allt på siten? det är ju det bästa beviset på att du bedriver en seriös sida på domännamnet?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag håller absolut med de två sista inläggsskaparna. Nu ser det ut som du är "skyldig". Personligen hade jag "ignorerat dem" och hade det blivit en domännamnstvist hade jag tagit den smällen då det blev aktuellt.
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Skyddar inte Vanerätten dig i det här fallet?
Tomma hot om kontakten är per mail, fundera inte ens över detta om du inte får ett brev från en advokat. Senast redigerad av buran den 2012-04-27 klockan 23:24 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du registrerat domännamnet innan de registrerat sitt varumärke eller firmanamn har de i normalfallet ingen som helst rätt till domännamnet.
Du bör genast återställa din sida och fortsätta som vanligt och avvakta. Det är min uppfattning.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Man kan registrera domäner som är varumärken även efter att dem skapades, sen får företaget som äger varumärket göra en ATF om dem tycker dem har rätt till domänen, men det är som sagt absolut inget olagligt att registrera en varumärkesdomän under .SE.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du läser tråden skriver han att han var först med namnet och att de verkar försöka en reverse domain hijacking
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|