Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


RIKTAD Networks AB

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-08, 15:54 #21
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Hmm okej det är alltså inte bara inträdesavgiften ni sänkt..

Där förstår jag inte riktigt vad du menar. De är ombud för .SE och kvalificerar sig därmed till att även bli medlemmar i Registrars.se. Vi har inte emottagit några klagomål om företagets arbetsmetoder, alla våra medlemmar måste följa de etiska riktlinjer som har tagits fram, och skulle det vara någon punkt som man bryter mot så kommer Registrars.se ta fasta på detta och agera utifrån det enligt de rutiner som står angivna i våra stadgar. Vi försöker att vara uppmärksamma på oseriösa affärsmetoder som vi stöter på och diskuterar detta inom styrelsen ganska regelbundet.

Vi håller även på att starta upp ett arbete där Registrars.se aktivt skall kunna ta upp etikärenden och arbeta med att uppmärksamma för företag som arbetar oetiskt och oseriöst och ger oss andra ombud ett dåligt rykte. Detta är något som vi hoppas ha igång någon gång i början av sommaren.

Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Under vilket Bolagsnamn är de medlemmar hos er ?
Vi utgår ifrån IIS Ombudslista vanligtvis, där står det: 0 3 1 Riktad Networks Sweden, men enligt deras hemsida heter de RIKTAD Public Relations AB vilket vi använder.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-03-14, 20:01 #22
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
De är ombud för .SE och kvalificerar sig därmed till att även bli medlemmar i Registrars.se.
Nictrade (Comitnet) är också ombud för .SE..

Citat:
Ursprungligen postat av jonathanfranze
Citat:
Ursprungligen postat av jokkoapa
Under vilket Bolagsnamn är de medlemmar hos er ?
Vi utgår ifrån IIS Ombudslista vanligtvis, där står det: 0 3 1 Riktad Networks Sweden, men enligt deras hemsida heter de RIKTAD Public Relations AB vilket vi använder.
Ja då kan det ju vara aktuellt att se över era rutiner för vad ni använder, eftersom ombudet RIKTAD är en enskild firma (enligt IIS´s person som är ansvarig för avtalen)

För övrigt samma "RIKTAD" som då suttit registrars.se´s "etiska råd" i flera år - men aldrig visat vare sig prislista eller allmäna villkor för .se eller andra avtalsdokument.

Ska det "rensas upp" bland ombuden så kan ju tydligen ombudsföreningen vara ett bra ställe att börja med..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 14:28 #23
LukasF LukasF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 20
LukasF LukasF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 20
Jag förstår inte riktigt vad som är problemet jokkoapa.

Om jag går in på iis.se och kollar i ombudslistan på Riktad Networks så finns det en länk till priser osv.
Om du går in på den sidan och sen kollar längst ner så hittar du följande:
Citat:
Företagsinformation

RIKTAD Networks™
RIKTAD Public Relations AB, Stampgatan 38, 411 01 Göteborg
Telefon: 031 - 780 33 00 Telefax: 031 - 775 74 24 Org. nr: 556681-39
Vad jag får fram av det så är RIKTAD Networks ett varumärke, vilket jag inte tycker är så konstigt att man använder sig av.
Sen så står ju faktiskt organisationsnumret där också, så då hittar man ju rätt företag i bolagsverket.

Sen vet ju inte jag om det orgnr står med på fax osv eller om det bara står RIKTAD Networks eller om det står allt. Men det vet väl du?


Sen förstår jag inte riktigt ditt problem? Om du nu tycker att det verkar vara ett skumt företag och att du ogillar faxen som du får osv, så är det väl bara att ringa företaget och prata med dem?

Du har ju ändå alla information. Så vad är det som är så dåligt?


Man vill ju självklart veta vad det är som är skumt om det nu är något som är skumt.
LukasF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-29, 16:07 #24
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Hej Lukas,
Om du besöker detta wn lite mer frekvent än varannat år, så skulle du säkert uppleva att dina inlägg blir mer aktuella och adekvata.
Sen vad gäller "mitt problem" kring RIKTAD, så råder jag dig till att läsa tråden sakta från början igen, så slipper jag upprepa mig och trötta ut andra forummedlemmar.

Men visst, precis som alla andra .se-ombud behöver de numera enligt ombudsavtalet ha en pris- och infosida - Detta kontrolleras även numera av IIS till skillnad från tidigare.
(Riktad har inte visat detta innan)

Ja, efter att jag skrivit inlägg här (jag säger inte pga, men efter) - så har Riktad ansökt om att använda RIKTAD Networks som varumärke.
(RIKTAD Networks 2007/02231 0388859 38 NAT) Detta var inte gjort tidigare utan de använde d/b/a och använde bolagsnamn som inte existerade.

En annan liten lustighet är att RIKTAD som är medlemmar i Registrars etikkommitté, oavsett under vilket namn eller regnummer,
efter mina inlägg här registrerat .se-domäner hos TBA Media (dvs hos registrars.se´s ordförande)
Kan väl finnas nån vettig förklaring som att TBA har bättre snapback-funktion eller nåt - vad vet jag...

Men vill du förklara ditt plötsliga intresse för detta - föreligger det en affärsrelation eller ...
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-05-30, 15:53 #25
LukasF LukasF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 20
LukasF LukasF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 20
Okej, då förstår jag lite mer hur du menar. Jag har läst igenom tråden noggrant och precis som de andra som skrivit här så har jag lite svårt att se vad det är som är så hemskt? Jag menar bara att du har ju all information om företaget och du vet ju dessutom vart det där faxet kom ifrån, så då tyckte jag bara att man kan ju vända sig till det företaget och fråga vad det är som händer.

Nej jag stötte bara på den här tråden när jag googlade lite efter några andra företag. Så när jag läst igenom den så förstod jag inte riktigt hur du menade bara. Ville bara ha lite förklaring kring saker och ting. Precis som alla andra.

Tänkte mest på det där med faxen osv, det är ju lite svårt för oss som inte fått något från dem att läsa igenom. Så därför skrev jag ett svar.

Och jag står inte på någons sida. Jag är bara nyfiken.

Det är ju alltid intressant att se hur saker och ting ligger till i den här branschen.
LukasF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-26, 22:59 #26
annika13 annika13 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 2
annika13 annika13 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 2
Exclamation VARNING!!!!!! Nya namn på listan i samma regi.

Det finns alltid en anledning till att företag byter namn vartannat år.
Det finns en väldigt bra tråd att läsa på cint.se om Société Publique som är namnet på förra företaget iArthur Jonathan Jyrkäs regi.

Tidigare namn på företag han startat och avslutat allt eftersom dem har fått dåligt rykte på både arbetsfömedlingen och bland kunder är:Riktad networks ab, Riktad publiq relations AB, Sociéte publique, wdbs, webdesignbyrån, AB Riktad, Riktad, Republik media, Republik Media Populaire AB och Weylan-Yutani. Säljare söks ca en gång i månaden enligt annonser upplagda på vakanser.se och varför behöver ett företag söka säljare varje månad?
Hur stor lokal sitter dem i? 300000kvm?

Nej se upp med detta företag, en varning till oss företagare och arbetssökande. Detta är något för skatteverket att undersöka.

Senast redigerad av annika13 den 2012-01-26 klockan 23:03 Anledning: glömde tagga dom viktiga företagsnamnen jag vill varna för. Fortsättningen av Riktad AB
annika13 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:48.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017