FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Nykomling
|
Liksom föregående talare tycker även jag att det är dålig "skärpa" på hela designen. Den känns så oseriöst. Lite för mycket 2006, färger, former med mera.
Det enda positiva jag finner är strukturen, den är bra. Men designen, njaa.. ett knappt godkänt betyg. Men Rom byggdes inte på dag, kämpa på! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Medlem
|
Första intrycket jag får av sidan är att det är en amerikansk säljsida, t.ex sådana sidor som säljer en e-book eller dylikt. Personligen är det ingenting jag tycker om.
För att beta ner sidan i olika kategorier börjar jag med headern, dvs den gråa delen högst upp. Den delen tycker jag ser bra ut. Det ni borde tänka på är att köra ett särskilt färgschema för att det ska bli så användarvänligt och bekvämt som möjligt för användaren. T.ex när jag för min muspekare över menyvalen så ändras textfärgen till röd vilket jag inte gillar eftersom den enda röda färgen på sidan är i loggan i mitten av o:et. Jag skulle testa köra hover vit eller blå. Videon i mitten på sidan ser inte särskilt seriös ut. Har inte ännu tittat på den men första bilden av den är inte särskilt skarp och använder sig av YouTube vilket är sällan man använder inom seriösa kretsar. Kör istället Vimeo eller något annat program som ser lite mer stilrent ut. Till vänster om videon tycker jag rubriken ser bra ut. Punkterna under tycker jag skulle kunna funka om du tar bort prickarna som står till vänster om varje rad. "Ett axplock av nöjda kunder...". Tycker du ska köra den texten som html-kod och inte baka in den i bilden. "Snabbt genomförande"... etc. Alla dom borde du lägga under rätt företagslogga som faktiskt har skrivit så om er tjänst. Bästa lösning på detta är att lägga varje logga i egen class med en text under. Känns som att mycket är gjort i paint och därför dålig kvalité. Testa Photoshop! Du verkar använda dig av två fonter, Times New Roman och Arial ser det ut som, Arial i meny t.ex och Times New Roman i footer. Använd en och samma font över hela sidan för bättre användarvänlighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag har mest kollat på filmerna och har lite synpunkter på den fronten:
+ Tjejen uttalar ert namn som "Simul" medan jag själv kände för att uttala hela namnet "Simulo". Hur är det tänkt att uttalas? Jag kanske bara hör dåligt ![]() + Droppa/tona ner alla effekter. Text som snurrar, stretchas och lensflare?! Det går att göra filmer i Windows Movie Maker utan att det ser o-pro ut ![]() + Som många andra sagt så är ljudkvaliteten inget att hänga i midsommarstången. Fix! + Släng in lite bättre exempel. Att se en tjej som sitter och säger "jaa", "mm", "hmm" är inte så säljande ![]() + "Problem? Testa att stå på huvudet." <-- va? Kanske det är bättre om man inte kan läsa instruktionerna i videon. Sen en generell fundering, just för promovideos då. Är det inte bättre om ni testar först och spelar in sen. Jag förstår att det ska visa hur svårt det kan vara att navigera på vissa sidor men som eventuell kund vill jag hellre se att ni kommer med bra förslag på förbättringar än att ni sitter och kliar er i huvudet ![]() Det var nog allt jag kom på just nu! Todiloo! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Skulle nog hoppa över det där med video. Folk sitter och stakar sig fram,
Bättre med ett genomarbetat formulär dom får fylla i med sina åsikter, Själv skulle jag bli förbannad om jag hade hört ngn sitta och leka "förstå-sig-påare" med lite halvdryg ton i rösten, "Nämen Oj hur tänkte dom här" Ska det vara värt ngt så vill jag som kund veta att det är folk som har ngn hum om vad det faktiskt handlar om. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Nykomling
|
En sak jag störde mig på är att klickar man på Beställ, priset... ex. 1499, men.. 1499 vad? Kameler? Bör nog lägga till :– eller kr efter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Som så många sagt så känns inte designen särskilt seriös och förtroendeingivande. Särskilt beställningssidan måste göras om tycker jag, även om själva tjänsten i sig är bra avskräcker beställningsdelen - känns oseriöst. Dessutom gillar jag inte att det kommer upp en jävla massa text efter att man klickar på beställ - korta ner det till ett par fraser och hänvisa till en hjälpsida eller ett användaravtal, för målet är ju att kunden ska beställa, inte läsa en massa och tröttna.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|