Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur mycket ska man acceptera?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-20, 23:20 #1
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 47
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 47
Thumbs down Hur mycket ska man acceptera?

Jag har haft mycket problem med min webshopsleverantör senaste året, och för det mesta försöker dom hjälpa till med de problem som uppstår. Men nu känner jag att det är på bristningsgränsen, dom har bytt plattform och den nya plattformen synkar inte alls som den ska med specter som jag använder för att hantera beställningar och även fysisk butikskassa. Varor som inte funnits på länge dyker helt plötsligt upp (och går olyckligtvis att köpa även om saldo är 0), nya varor vägrar dyka upp över huvudtaget, jag kan inte göra något utan sitter handikappad och väntar på hjälp. Självklart kommer hjälpen men hallå, det är december, julhandeln blir starkt påverkad av det här och jag upptäckte precis att det inkommit beställningar som sedan inte gått vidare till sepcter så vi har helt missat dom. Lyckligtvis hinner vi ju få iväg det nu innan jul men det hade varit så lätt att missa, var en slump att jag upptäckte det!

Nu är måttet rågat, visst fan ska jag få kompensation för det här? Det är rakt pinsamt, jag vet inte ens vad jag ska säga till mina kunder!
Zodic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-20, 23:26 #2
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
audemars audemars är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2009
Inlägg: 553
Köp en egen webbshop och ladda upp på eget webbhotell?
audemars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-20, 23:34 #3
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 47
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 47
Ja det är ju ett alternativ. Men jag är bekväm, fan det är inget litet jobb att flytta över allt och få allt att funka osv.. speciellt inte när jag inte är förmögen att göra det själv.
Zodic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-21, 00:26 #4
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
Det känns ju som om du borde berätta för folk vilken leverantör detta är, då det du beskriver låter helt otroligt kass (och ingen borde köpa/hyra deras webshop).
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-21, 13:30 #5
Bara jags avatar
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
Bara jag Bara jag är inte uppkopplad
Medlem
Bara jags avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 257
e-butik skulle jag gissa!
Bara jag är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-21, 19:55 #6
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Tillhandahåller den hyrda e-butiken någon speciallösning just för dig, med sync, eller har deras andra kunder samma problem?

Vi körde tidigare en hybrid mellan vårt eget system och Textalk som krånglade konstant i kombination med att vissa önskvärda funktioner saknades helt. Därmed inte sagt att Textalk är en dålig leverantör av e-handelssystem. Problemet var snarare att de inte var rätt leverantör för oss, med de krav som vi hade. Så tillslut var det bara att öppna plånboken och att utveckla allting internt, även om det innebar att vi var tvungna att uppfinna hjulet på nytt.

Så enligt min erfarenhet finns det två alternativ. Antingen byter du leverantör till någon som erbjuder exakt det du efterfrågar (då brukar de fungera bra). Och om det inte finns att hitta så gör du förmodligen klokast i att beta en programmerare för att utveckla exakt det du efterfrågar.

Det här är så klart tips som inte tröstar eller hjälper mitt i julhandeln. Men du kan i alla fall glädja dig åt att du inte är ensam. Nästan alla e-handlare har någon gång haft stora tekniska problem. De flesta har det nästan alltid i början och det enda botemedlet brukar vara att betala. Det finns inga "problem" det finns bara "kostnader". Allt går alltid att lösa, men det kan ibland bli väldigt dyrt.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-21, 21:57 #7
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Nilsson Nilsson är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 102
Citat:
Ursprungligen postat av lunarmys Visa inlägg
Det känns ju som om du borde berätta för folk vilken leverantör detta är, då det du beskriver låter helt otroligt kass (och ingen borde köpa/hyra deras webshop).
Jag vill också gärna veta vem det är som har så här kass lösning. Verkar som om folk är ovilliga att hänga ut sopor på forumet men vafan... fram med namnet så att man antingen kan få mer input, kanske finns någon som har tips eller annan input.

Du behöver ju inte skämmas för att du vill ha den service du förtjänar, och känna att du måste hålla leverantören om ryggen.

Lycka till
Nilsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-04, 11:07 #8
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 47
Zodic Zodic är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 47
Det är e-butik precis som bara_jag trodde!

Gustav, jag önskar att det var i början, men sidan har funnits i 7 år och inarbetad = mer kunder att göra besvikna.

Jag önskar verkligen att problemen stannade där så som jag beskrev det sist men jisses va fel man kan ha. Problemet är självklart inte löst men nu går det knappt att beställa överhuvudtaget, sidan ger felmeddelande när man försöker betala och förklarar inte alls varför, ingen vet varför, teknikerna hittar inte själva felet och det har pågått i veckor nu!
Jag hade inte ens varit medveten om det om jag inte hade fina kunder osm mailat och undrat, jag vill inte ens tänka på alla dom kunder som inte mailat för det lär vara många! Jag skulle själv knappast maila en icke fungerande ebutik :S

Dom har bytt plattform på e-butik, så jag har fram till december använt den gamla och väntat in att specter skulle gå att använda på den nya. Fördelen med den nya är att den kan bli riktigt snygg, man kan ändra utseendet väldigt mycket mer fritt, men ja, ingenting funkar. Jag är första kunden som har specter förutom det dom betatestat så jag har förståelse med att det kan krångla. Men till vilket pris?? Att saker som är slut visas är ju en sak, men att det inte går att lägga en beställning alls är ju fan kritiskt!!
Zodic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-01-20, 20:33 #9
peteblom peteblom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 2
peteblom peteblom är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jan 2012
Inlägg: 2
Standard har samma problem

Det som är mest surt med att ha inkompetenta e-handels lösningar är att komma på det för sent. Hur dåliga dem än är känns det som man förlorar för mkt med att byta.
peteblom är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017