FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag har en sida i gammal asp (ej .net) och urlrewrite är inte att tänka på i dagsläget.
Har en idé om att skicka med en helt onödig text i url:en. Texten fyller ingen funktion i praktiken, men kan den månne göra nytta för sökoptimeringen? Sidan man landar på handlar givetvis om ordet i url:en. hurra123.se?lang=se&visitortype=1 Min idé: hurra123.se?lang=se&visitortype=1&viktigtord=billi ga-digitalkameror Vad tror ni om idén? Senast redigerad av HeavyHaze den 2012-01-14 klockan 17:32 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan vara bra om din sajt ofta djuplänkas naturligt och att ankartexterna då består av den länkade sidans URL. Om en klar majoritet av länkarna till sajten skapas av dig genom artiklar, länkbyten m.m. ser jag ingen större nytta med att slänga in relevanta ord i URL:en. Är det ett mindre ingrepp som inte tar någon längre tid kan det ändå vara värt besväret.
Det är viktigare att jobba med perfekta titlar och rubriker samt inlänkar med bra ankartexter. Jag skulle vilka ändra lite på ditt url-exempel. Försök sätta de relevanta orden så tidigt som möjligt. hurra123.se?viktigtord=billiga-digitalkameror&lang=se&visitortype=1 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tack kw_wasabi för ditt svar. Varför jag lagt "viktigtord=.." sist är för att jag är orolig att google ska bryta länken. Det är bättre att de bryter viktigtord=.. än att de klipper bort lang och visitortype. Någon som har en bra gissning på hur många teckan i url:en som fungerar innan google börjar klippa?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|