Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Koncernstruktur

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-25, 11:33 #1
pelmereds avatar
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
pelmered pelmered är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
pelmereds avatar
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
De varumärken man vill marknadsföra är väl i första hand dotterbolagens eftersom det är där både försäljning och kundvård sker. Därmed känns det betydligt proffsigare att ha företagssidorna på egna domäner.

En annan viktig aspekt är SEO.
Jag är ingen expert på SEO, men en strategi kan vara att kombinera allt till en domän för att maximera länkjosen till den domänen och därmed hamna högt i sökmotorerna. Företagssidorna kan man sedan optimera som landningssidor så att an hamnar på den som är mest relevant för varje sökord. Det blir ju då flera bra landningssidor. Med bra URI-struktur får man ju även med företagsnamnet där (koncern.se/företagsnamn).
Hur är det upplägget jämfört med att att ha allt på separata domäner i ett SEO-perspektiv? Någon som har bra koll på detta?
pelmered är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017