FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej!
Tänkte börja så smått med lite marknadsföring, har inte haft behov att detta tidigare så min erfarenhet av dessa typ av företag är inte så stor. Till en början tänkte vi att köra affiliate program runt våra tjänster (webbhotell, backup antivirus.. och annat smått o gott). Har inte helt bestämd en budget än, men den kommer att ligga mellan 20 och 40k (per år). Min fråga är enkel, vilka företag kan man lita på? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag tror att du kan _lita på_ alla affiliate-nätverk. En annan fråga är varifrå får du bra service. Annars, om väljer bara ett nätverk, får detta nätverk en monopol till dina tjänster. Oftast betyder det att om du betalar 100 kr till nätverk, kan nätverket betala ut någonting mellan 50-75 kr. För att det finns ingen konkurrens så det är lätt att ha mindre payout. Tar du 2-3 nätverk så blir det lite mera konkurrens, och payouten höjs. Detta leder till mindre marginal bland nätverk, och du får flera kunder med samma kostnade, d.v.s. 100 kr (om kommissionen är tillräckligt hög att kampanjen blir attraktiv..). Bara en liten synpunkt. Detta är ju förstås en förenklad version men det fungerar ofta så :-) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Adrecord & adtraction är mina favoriter.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag håller med Jontz om Adrecord.se! Ger så mycket mer trovärdighet när man vet vem personen/personer bakom namnet är, så som Johnny på Adrecord.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag litar till 100% på WDP om du vill satsa på dating men alla företag kan ju konka o då sitter man i skiten... =(
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|