Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Euroit Solutions

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-20, 18:09 #1
MKÖ MKÖ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2010
Mycket flitig postare

Standard Euroit Solutions

Är det någon som sitter på någon information om företaget?
Vet inte ännu om jag ska kalla det för oseriöst, men vi har haft stora problem med Euroit för en kund. Är det någon mer som har haft problem och upplever deras priser i jämförelse med ocker?
MKÖ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-20, 22:18 #2
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jan 2004
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar

Har genom våra kunder kommit i kontakt med den några gånger, ser den som ett ganska seriöst bolag. Senaste gången hade vi dock en liten kontrovers, när vi skulle hjälpa en kund att flytta därifrån. Men allting löste sig, och H. hade kanske en dålig dag?

Deras priser på domäner är ju ganska höga, men långtifrån att kalla det ocker, det finns många som är dyrare.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-21, 03:31 #3
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Har genom våra kunder kommit i kontakt med den några gånger, ser den som ett ganska seriöst bolag. Senaste gången hade vi dock en liten kontrovers, när vi skulle hjälpa en kund att flytta därifrån. Men allting löste sig, och H. hade kanske en dålig dag?

Deras priser på domäner är ju ganska höga, men långtifrån att kalla det ocker, det finns många som är dyrare.
Ok, de problem vi hade var att vi delvis inte kunde installera Wordpress.
Vi frågade om hur vi gick tillväga för att skapa en ny databas (kunden har 1 aktiv) och det skulle kosta 995 kr ex moms. Det tycker jag är ocker..
Oläst 2011-12-21, 09:01 #4
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Ok, de problem vi hade var att vi delvis inte kunde installera Wordpress.
Vi frågade om hur vi gick tillväga för att skapa en ny databas (kunden har 1 aktiv) och det skulle kosta 995 kr ex moms. Det tycker jag är ocker..
995 kr per år antar jag? Det är nog ganska normalt för de som inte tillåter flera databaser per konto. Loopia gjorde på samma vis till för inte alltför länge sedan. Är det inte MySQL det gäller så är det dessutom mindre ovanligt.

"Kunde inte installera Wordpress"? På grund av databasen eller andra orsaker? Det går att köra flera WP-installationer på samma databas.
Oläst 2011-12-21, 15:25 #5
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
995 kr per år antar jag? Det är nog ganska normalt för de som inte tillåter flera databaser per konto. Loopia gjorde på samma vis till för inte alltför länge sedan. Är det inte MySQL det gäller så är det dessutom mindre ovanligt.

"Kunde inte installera Wordpress"? På grund av databasen eller andra orsaker? Det går att köra flera WP-installationer på samma databas.
Att skapa databser brukar ingå kostnadsfritt (upp till en viss gräns) hos binero, loopia, crystone, surftown mfl mfl.
Nej det var för att php versionen på servern var för gammal.
Oläst 2011-12-21, 16:00 #6
Supermoderator

Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av MKÖ Visa inlägg
Att skapa databser brukar ingå kostnadsfritt (upp till en viss gräns) hos binero, loopia, crystone, surftown mfl mfl.
Nej det var för att php versionen på servern var för gammal.
Jovisst men jag skrev att det nog är ett ganska normalt pris bland de som inte tillåter fler databaser per konto. Euroit är inte alls ensamma om det även om de säkerligen är en minoritet idag. Naturligtvis har inte alla företag samma prissättning och villkor, det får man ju se efter från början vad som passar ens önskemål och behov. Visst kan man klaga i efterhand på att man bara får en databas men det var som sagt var inte särskilt länge sedan det var likadant på Sveriges största webbhotell.

Att hålla mjukvara uppdaterad ligger ju i webbhotellets eget intresse så det brukar inte vara några problem om man påpekar detta men det finns säkerligen undantag där också.

Kort och gott, jag skulle själv aldrig välja att bli kund hos Euroit men man kan ju inte kräva att företaget ska göra som de flesta andra. Kanske ändrar de sig i framtiden, kanske inte.
Oläst 2011-12-25, 22:41 #7
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jovisst men jag skrev att det nog är ett ganska normalt pris bland de som inte tillåter fler databaser per konto. Euroit är inte alls ensamma om det även om de säkerligen är en minoritet idag. Naturligtvis har inte alla företag samma prissättning och villkor, det får man ju se efter från början vad som passar ens önskemål och behov. Visst kan man klaga i efterhand på att man bara får en databas men det var som sagt var inte särskilt länge sedan det var likadant på Sveriges största webbhotell.

Att hålla mjukvara uppdaterad ligger ju i webbhotellets eget intresse så det brukar inte vara några problem om man påpekar detta men det finns säkerligen undantag där också.

Kort och gott, jag skulle själv aldrig välja att bli kund hos Euroit men man kan ju inte kräva att företaget ska göra som de flesta andra. Kanske ändrar de sig i framtiden, kanske inte.
Nja, så länge jag har varit kund hos exempelvis Binero så har jag kunna skapa en handfull utan att behöva betala extra för (ända tillbaka till 2008).

I och med deras "driftstopp?" påverkar detta vår kund. Visst vi kan föra över domänen till en helt annat webbhotell dock ska man inte behöva göra det om kunden redan betalat för ett år eller mer.

Senast redigerad av MKÖ den 2011-12-25 klockan 22:54
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017