FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Japp, domänen stämmer. Bra snokat
![]() Domänen köptes för att jag gillar produkten själv, och jag ville göra en sajt om den, då produkten är populär. Ja, domänens namn är lik deras företags namn, men det är inte ens samma stavning och uppbyggnad. Företagets namn är ju från produkten de säljer, som många andra företag också gör. Det är ju som att jag skulle starta ett företag som säljer skjortor, och döper då företagets namn till skjortor och döper hemsidan till skjortor.se. Jag har ju liksom inte ensamrätt till alla domäner som liknar skjortor.se, tex skjortan, skjortorna.se osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Har varit med om liknande. Svarade inte ens på deras mail och hörde aldrig något från dem igen.
Angående bilden så behöver du inte oroa dig, skulle den som äger bilden "stämma" dig gällande att du använt deras bild handlar det om 2-3000kr i böter om du skulle dömmas. Detta hände ju Kissie för inte så länge sedan (som har bra mycket fler besök än din sida) och hon fick böta 2000kr. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Man blir väl bötfälld för att betala den skada man orsakat för företaget. Och enligt min google analytics hade jag inte ens mer än 50 sidvisningar i det inlägget bilden syndes. Det kan jag inte kalla någon större skada isf.
Men. Även om jag inte blir bötfälld etc så är det ju ändå tråkigt att ha med detta att göra. Allt känns bara väldigt girigt av dom. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|