Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ett företag vill åt min domän

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-13, 14:28 #1
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Svårt att ge råd när man inte vet domän, ev varumärke, företaget i sig och dess muskler.

Vill du sälja begär det pris du vill ha, eller var cool vänta och se.

Hotar dom att stämma dig, be dom precisera sig och hänvisa till lagrum. Då kan du bedöma med hjälp av en jurist om dom har på fötterna eller inte.
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 15:29 #2
Jontelol Jontelol är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: May 2010
Nykomling

Japp, domänen stämmer. Bra snokat Tack för att du inte skrev domänens fullständiga namn. Visst, ATF kan göras. Men det ska krävas mycket för att det ska gå vägen. Jag måste ju ha skapat domänen i ond tro för att förstöra för bolaget i fråga. Och så är ju verkligen inte fallet. Sen är inte domäner på något sätt reserverat för företag, utan det är väl först till kvarn som gäller om jag förstått rätt.

Domänen köptes för att jag gillar produkten själv, och jag ville göra en sajt om den, då produkten är populär.

Ja, domänens namn är lik deras företags namn, men det är inte ens samma stavning och uppbyggnad. Företagets namn är ju från produkten de säljer, som många andra företag också gör. Det är ju som att jag skulle starta ett företag som säljer skjortor, och döper då företagets namn till skjortor och döper hemsidan till skjortor.se. Jag har ju liksom inte ensamrätt till alla domäner som liknar skjortor.se, tex skjortan, skjortorna.se osv.
Jontelol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 16:53 #3
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
erdistfroh erdistfroh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Har varit med om liknande. Svarade inte ens på deras mail och hörde aldrig något från dem igen.

Angående bilden så behöver du inte oroa dig, skulle den som äger bilden "stämma" dig gällande att du använt deras bild handlar det om 2-3000kr i böter om du skulle dömmas. Detta hände ju Kissie för inte så länge sedan (som har bra mycket fler besök än din sida) och hon fick böta 2000kr.
erdistfroh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-13, 17:28 #4
Nykomling

Nykomling

Man blir väl bötfälld för att betala den skada man orsakat för företaget. Och enligt min google analytics hade jag inte ens mer än 50 sidvisningar i det inlägget bilden syndes. Det kan jag inte kalla någon större skada isf.

Men. Även om jag inte blir bötfälld etc så är det ju ändå tråkigt att ha med detta att göra.

Allt känns bara väldigt girigt av dom.
Jontelol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017