FAQ |
Kalender |
![]() |
#41 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Att göra en app som ser likadan ut är nog inga problem heller. Folk gör väldigt mycket om det finns pengar att tjäna och det är ju ganska enkelt jämfört med mycket annat som folk gör för att scama. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
![]() |
![]() |
#43 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Då får vi se vad som kommer hända då...
Personer med ond tro brukar inte vara så bra designers, eller copywriters, vilket vi sett i andra försök ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Jag tycker också lösningen är riktigt innovativ och bra och jag tror att framtiden finns för mobila betalningar; men utan verifikation från en enhet man själv har kontroll över tror jag aldrig att det kommer nå de breda massorna. NFC över iZettle för face-to-face betalningar tror jag på. Sen blir det givetvis en annan sak med betalningar till en känd och identifierad aktör - som man hade litat på om de haft en vanlig mobil kortterminal.
![]() |
![]() |
#45 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det är betydligt enklare att bara skaffa en konventionell kortterminal för skimming än att börja koda ihop någon app som ska kommunicera någorlunda med den fysiska kortläsaren...
Det handlar väl som vanligt om att lita på betalningsmottagaren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||
|
|||
Administratör
|
Citat:
Målet eller visionen för denna lösning är väl att den ska användas betydligt bredare än förhållandevis seriösa handlare, t o m mellan bekanta privatpersoner som (dyr) ersättare för kontanter. Det är först om denna typen av betalningar blir vanliga som många kommer ha flyttat sin säkerhetsbarriär en riktning åt fel håll och öppnar upp för bedrägerier.
![]() |
![]() |
#47 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
och idag slopar de den fasta avgiften på 1.50 per transaktion. Rörliga avgiften är den samma för MC och VISA.
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|