FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om du får tillräckliga många besökare på din sida så kan det göra att den som söker på säljes får upp din som alternativ. Så är det för en av mina sidor som har en konkurrent med ett snarlikt namn, när man söker på det så får man upp min sida.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej!
Gillar designen på sidan, ny, fräsch och lättanvänd! Det finns en del att göra för att få upp den i sökmotorerna. Som Daniel_ säger så är innehåll ett plus. Kanske en liten ruta som berättar vad sellyes.se är för någon sajt? - Sen skulle jag nog lägga en en alt-text samt titel på loggan för sellyes. Där kan du med lite tester göra så att Google till viss mån uppfattar sellyes = säljes. - Ändra titel så att "startsidan" och "lägg till annons" inte har samma. Ordet "säljes" bör vara med om du vill synas på det. - Länk från förstasidan till "inkomna annonser" så att de visas. Kanske i kategorier utan att det ska bli för sluddrigt. - RSS i kategorier. - Rätta till koden, nu ligger det allt för många . - Ta bort länk till hitta.se för varje sak som ska säljas och lägga till egen karta internt. Det är vad jag kan se efter en snabbtitt och vad jag själv hade gjort. Det är inget måste, men jag hoppas det hjälpte dig lite. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tack för dom goda råden, jag har redan åtgärdat flera av dom. Bra med lite externa tankar och ideer. Jag undrar dock vad du menar med RSS i kategorier ? Menar du att jag ska ha med kategorierna i RSSen eller missförstod jag? ang, hitta.se länken... du har rätt varför ska man stöjda dom med länkar ![]() försvann illa kvickt. Vad menar du förresten med detta om "inkomna annonser" ? Att jag ska lista dom senaste annonserna på första sidan eller att jag ska länka till en specifik sida för "senaste" annonserna ? dvs till: http://www.sellyes.se/Blandat/Alla_a...Hela_Sverige_0 ? Tanken är att framsidan ska vara clean men att lägga en länk till den andra nämnda sidan känns möjligt och något jag ska göra. Title är dynamiskt sedan tidigare men hade inte satt egna titlar på alla sidor, nu sitter jag och skriver för fullt. ska även sätta dynamiska alt/title taggar på samtliga annonsbilder. bra tips. och slutligen... mer tips, snälla ! ! ![]() |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|