FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sennheiser HD380 Pro. Google is your friend
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Koss PortaPro är extremt härliga hörlurar, och på samma gång sjukligt billiga. Enkla att ta med sig i princip överallt, och ljudet är strålande. Har använt lurar av högre prisklass, som jag tycker presterat sämre än mina PortaPro's.
Dessa hörlurar kostar väl max 500:-, såg dem till och med på Media Markt idag för ynka 300:-. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Ta dig till närmsta HiFi-butik och provlyssna så får du se vilken skillnad det är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kört på Beats by Dre i två år, och det är hands down (förutom min imac), det bästa teknikköpet jag har gjort. De som har testat förstår. Ingen promenad, resa eller cykeltur kommer att bli sig lik. Nästa vecka blir det dessa
http://store.apple.com/se/product/H5...%3DpriceHL |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Sennheiser HD 250 har jag på jobbet. Enormt behagliga att ha på sig under längre tid. Utbytbar sladd om den pajar, utbytbara muffar osv.. men modellen är nog ersatt av en nyare numera.
Men ljudkvaliten är närapå för bra, det är de enda lurarna jag hör digitala komprimeringsartifakter med när jag lyssnar på Spotify.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett par sennheiser RS170 hemma. De är trådlösa men tack vare kleer teknologi så är ljudkvaliten ändå som om de hade sladd. Rekommenderas starkt då de har riktigt bra ljud samt är sköna att bära.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tackar så mycket för alla tips! Tyvärr är väl hörlurar skadligt för hörseln oavsett kvalitet. Det är framför allt volym och varaktighet som är relevant i det sammanhanget. Hörlurar av god kvalitet har emellertid en psykologisk fördel nämligen att man tenderar att lyssna på lägre volym. Koss PortaPro och liknande bör man därför undvika vad jag förstått.
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Koss Porta Pro är högtalare, inte hörlurar. Läcker så otroligt mycket ljud så det finns inte!
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|