FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag tro nog att rätten har sett till mängdskadorna.. Dvs att filmer och andra upprättskyddat mtrl har varit tillgängligt för nerladdning, därav har upphovsmännen förlorat intäkter. Och man ser till värdet på de som laddas ner från TPB , så är 46 miljoner en ganska låg summa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Det går som sagt var inte att göra en sådan jämförelse. Skadeståndet i dina jämförande exempel, utöver det sista, är mer att se som en symbolisk summa.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-16 klockan 09:01 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jo, men om man ska jämföra med ett människoliv så är 46 miljoner ännu mindre
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Det finns ingen seriös forskning som visar att fildelning leder till minskade intäkter för musik- eller filmbranschen häver jag nu ur mig så får jag se om någon kan motbevisa mig. Och att jämföra att sprida källkod med att sprida film är en väldigt stor skillnad, tartareandesire. En bättre jämförelse är den genererade html-filen med film. Och att jag skulle lida någon större ekonomisk skada utav att människor studerade en html-fil jag gjort kan jag inte se. För att klargöra min ståndpunkt så är jag för privat fildelning men emot kommersiell fildelning. T.ex. att ladda ner filmer och bränna för att sälja.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
"De som fildelar via till exempel The Pirate Bay är bättre på att köpa musik på nätet än de som inte fildelar. Det visar den årliga rapporten "Svenskarna och internet" från stiftelsen .SE." http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4803094 Publicerat 2011-11-16 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Är tämligen öertygad du kommer notera att en stor del av musikbranschens ena ben helt försvunnit. Att musikförsäljningen inte sjunkit helt beror ju på att dom lyckats finna nya intäktskällor som exvis Spotifys reklamfinansierade system. Sen är denna tråd enligt mig oerhört intressant för oss, vilket ansvar har vi som hostingbolag? Varför debatterar vi inrte det? Varför jämför vi vilka brott som e mest allvarliga? Fakta är att alla brott de fakto är olagliga och det bör vi som medborgare respektera. Däremot, vad gäller för oss hostingbolag? Här kan jag mycket väl tänka mig säta samman ett större möte med de bolag som vill vara med, kanske ha med en jurist och andra i debatten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Och de pengarna går än mer rakt ner i storbolagens fickor och ger dessa enorma fördelar, något som förespråkarna för "allt är gratis"-modellen ofta brukar använda som argument för sin egen talan. Det är en bransch som mår väldigt dåligt på många sätt och vis.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-11-16 klockan 15:33 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||