Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Du kan skapa ett avtal på det viset men det är definitivt inte att rekommendera. Det är svårt att bevisa i rätten och du framstår dessutom som ganska oseriös med tanke på ditt andra inlägg.
|
Förstår jag dig rätt när jag tror att du menar att jag framstås som oseriös då jag ställer frågan "kan man skapa ett avtal med en handskakning.." ?
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Du kan skapa ett avtal på det viset men det är definitivt inte att rekommendera. Det är svårt att bevisa i rätten och du framstår dessutom som ganska oseriös med tanke på ditt andra inlägg.
|
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
I grunden kan man sälja precis allt, problemet är ju att det är svårt att sälja en sak innan du berättat iden.
Samt i Sverige är den juridiska biten jävligt svag, är svårt vinna i domstol och få någon ersättning alla fall.
Sedan är risken alltid stor att det är någon som ändå har patent på det redan, är väldig få personer som faktiskt kommer på något unikt där inte någon redan har någon patent.
|
Ni båda förutspår att något "negativt" ska hända med i era exempel rättsalen som följder. Varför?
Agerar ni efter en rädsla? Kanske erfarenhet? Jag är genuint nyfiken på vad som driver er.
Kan man vända på myntet?