FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Det beror ju helt på barnens ålder. Kanske inte är helt lämpligt att en 7-8 åring snubblar in på diverse sidor?
Senast redigerad av Adestro den 2011-10-30 klockan 14:08 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Du tycker det är en bra idé att låta tioåringar leta hårdporr på nätet?
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Ta flashback exempelvis där folk streamar sig eget självmord live, eller där dom diskuterar allt från mord, droger, knulla djur eller allt möjligt sjuka saker. Skulle nog även hävda vanliga community är värre än porr. Så porr är väl sista jag skulle varit orolig över att behöva blockera. Oftast lägger föräldrar prioritet att blockera porr, vilket känns mer som en dum sak att behöva blockera. Om man ska blockera porr bör man inte låta barnen ens läsa nyheter eller se nyheter, eller se program som big brother eller liknande program. Senast redigerad av patrikweb den 2011-10-30 klockan 14:59 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Moraliskt fel?? Oftast har det ju varit den andra sidan som hänvisat till moralen och då fått svaret "sköt dig själv och skit i andra" och det tycker jag gäller även i det här fallet. Än är det inte så att socialtjänsten hämtar mina barn bara för att jag inte vill att de ska glo på porr på internet. Föräldrarna borde själva få bestämma. Själv tror jag att många familjer säkert hade betalat en hundring eller två i månaden för att få porren blockerad automatiskt så det är konstigt att ingen isp erbjuder tjänsten.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Tror jag knappast, det handlar ju i så fall om en tjänst som vilken annan som helst. Ingen vettig leverantör lär påstå att det fungerar till 100%.
![]() |
![]() |
#18 | ||
|
|||
|
Eller så har man filteringen i router.. Men har barnen blivit så gamla att det kan gå runt ett filter, så kanske man skall låta dem få porrsurfa.. Man skall har klart för sej att förbjuden frukt smakar alltid bäst..
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | ||
|
|||
|
Jo, men inse att börja det finnas som en tjänst hos ISP, så kommer kraven från extrem grupperingar i samhället, om en generell censur. Det finns gott om religiösa knäppskallar som vill ha lagar emot sprit och porr.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||
|
||||
|
För att vara helt säker så bör man också ha en router som kan blockera utgående DNS från LAN så att man tvingas använda dns:en i routern. OpenDNS är inte så dyrt heller om man vill ha fulla tjänsten och man kan prova på gratis har jag för mig.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|