FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Riktigt bra frågeställning, och en riktigt bra sammanställning. Jag har dock några kommentarer på din lista:
- HTML5 & CSS3 | Går ej att använda eftersom det fortfarande finns en stor grupp som inte kan använda det. Det må vara modernt, men samtidigt inte praktiskt användbart. Men XHTML och CSS2 är ett krav. - System för att blogga finns på hemsidan | Jepp - Gästbok | Byter du ut ordet Gästbok mot "egenskrivet kommenteringssystem" så stämmer det bättre. Och jag håller med om att många webbplatser som är ledande anväder sig av FB eller DISQUS. Gästbok i sin rätta bemärkelse är totalt off. - Feature på framsidan | Jepp - JS lib av typen jQuery | Jepp - Bildvisare av typen lightbox eller slider | Jepp - WYSIWYG-editor av typen TinyMCE | Jepp - SEO | Jepp - CSS3 | Nej, se punkt 1 - Statistik istället för räknare | Jepp - Integrerad tjänst för nyhetsbrev | Jepp - Sidan laddar snabt | Jepp, inkl minifierade javascript och gzippad http. Statiska element levereras för sig. Gärna ett CDN. Använder Memcached för att cacha vanliga frågor. - Flash | Flash kan få användas till media eller feature på framsidan. Men inte annars. - Responsive webdesign | Jepp - Sociala medier | Jepp Här kommer lite av mina egna: + Fungerar lika bra på din smartphone som på din pc:n (anpassning av modala fönster, formulär, etc) + Är gjord för lite större skärmar. Minimum är 1024 i bredd. Låter innehållet, bilder, texter ta plats. Mycket marginaler. + Rejäla och snygga "call to action"-knappar + Använder svenska ord och begrepp, t.ex. "Webbplats" istället för sajt + En rejäl footer med bra information |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Angående CSS3 så tror jag att folk klarar sig utan rundade hörn och skuggor. Finns absolut ingen anledning att krama fast vid gammal teknik förutom en lathet att inte lära sig det nya. Senast redigerad av daniel.s den 2011-10-21 klockan 13:10 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|