Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Letar svenskt webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-20, 08:49 #1
oderlands avatar
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
oderland oderland är inte uppkopplad
Flitig postare
oderlands avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 482
Jo , det är inte alltid det bästa alt. med extern support, det har vi själva erfarenhet av.
Vi går också över mer och mer till inhouse med något begränsade tider och där problemet åtgärdas direkt.
Du har dock webbhotell idag med akut driftjour som oftast är 24/7.

Det kanske räcker?
oderland är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-20, 11:20 #2
Pauls avatar
Paul Paul är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 22
Paul Paul är inte uppkopplad
Nykomling
Pauls avatar
 
Reg.datum: Dec 2009
Inlägg: 22
Vad jag verkligen gillade med one.com var att de har chatsupport (på engelska under obekväm arbetstid) som svarar snabbt och kunnigt på vilken fråga man än har.

Vad de flesta svenska webhotell har är ett magert alternativ, att maila fram och tillbaka, och tyvärr verkar det ofta som supporten missförstår mer komplicerade frågor så man måste maila fram och tillbaka flera gånger innan något händer. Det är väldigt frustrerande. Chatt är mycket snabbare.

Telefon är nog det bästa alternativet, men om man jobbar utanför normala kontorstider är det en pina också. Själv bor jag i staterna så det är en tidsskillnad på 9 timmar och jag undviker gärna att tala i telefon mitt i natten här.

Jag har kollat runt lite och jämfört binero, surftown, loopia och wopsa och jag måste säga att mitt initiella intryck är att binero och loopia inte erbjuder unika IP, surftowns admin *verkligen* suger (har en site som har surftown) så än så länge verkar wopsa vara det bästa alternativet.
Paul är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-20, 13:12 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Paul Visa inlägg
Vad jag verkligen gillade med one.com var att de har chatsupport (på engelska under obekväm arbetstid) som svarar snabbt och kunnigt på vilken fråga man än har.

Vad de flesta svenska webhotell har är ett magert alternativ, att maila fram och tillbaka, och tyvärr verkar det ofta som supporten missförstår mer komplicerade frågor så man måste maila fram och tillbaka flera gånger innan något händer. Det är väldigt frustrerande. Chatt är mycket snabbare.
Väljer man One.com så har man knappast behov av en högkvalitativ dygnet runt-support Visst är chatt snabbare men samtidigt så kan inte webbhotellet sortera bort mindre akuta ärenden lika enkelt. En chatt fungerar egentligen bäst till att bara svara på snabba, enkla frågor men det ska egentligen inte behövas om man har en bra FAQ.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-20, 22:17 #4
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Väljer man One.com så har man knappast behov av en högkvalitativ dygnet runt-support
Hehe, börjar gilla dina klarsynta svar, tartareandesire
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-20, 22:58 #5
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos Visa inlägg
Hehe, börjar gilla dina klarsynta svar, tartareandesire
Var det roligaste på länge :P

Allt handlar om kostnader, den största delen av kunderna vill inte betala för 24/7 support och då anpassas tjänsten/priset efter den målgrupp.

Sedan kan man fråga sig vad man behöver 24/7 support till, om man ser kostnaderna för det.

Alla fall om man vill ha något annat än en dresserad apa som svarar.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017