FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Har försökt surfa runt och se vad man kan tjäna på Adsense.
Förstår att det är omöjligt att svara på. Jag jobbar åt sajten www.skidspår.se som har drygt 2 miljoner besökare per år och där man skulle kunna lägga in adsense på dessa 1500 lokala undersidor http://www.skidspar.se/varmland/tors...sby-ski-tunnel Alternativ 1 är att själv sälja annonser till lokala annonsörer. - nackdel: krångligare och mycket administration - beräknar intäkter på 15-30 tkr/år Alternativ 2 är att använda Adsence - fördel: enklare att hantera - intäkter, ja vad kan man tänkas tjäna. < 1000 kr/mån är inte intressant för att ha något att gå på. Tacksam för all input. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Med den trafiken tycker jag definitivt ni bör satsa på att sälja annonser själva. Det finns ingen möjlighet för oss att svara på frågan om hur mycket du kommer att tjäna på Adsense men det är i princip alltid mindre än vad man tjänar på att sälja själv (har man låg trafik så är det emellertid inte värt tiden).
Ni borde för övrigt kunna locka andra än lokala annonsörer t.ex. sportbutiker, skidtillverkare etc. 15k per år låter lite lågt med den trafiken.
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
2 milj besö per år, säg att du har ca 1% i CTR gör att du kommer få ca 20 000 klick, säg även att snittklickpriset ligger på 2 kr/st så gör ni ca 40K/år
Med lite optimering tror jag t o m att ni skulle kunna ligga på ca 3 % i CTR, vilket betyder 3 ggr 40K i intäkter (uppskattat). MEN! att sälja annonser själv, med den trafiken, torde generera långt mer än något av AdSense-fallen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Nykomling
|
Tack för svar.
Jag har registerat ett Adsensekonto som skulle ta en vecka att få godkänt. Men nu har det gått nästan två veckor. Ska man först ladda ner någon kod och lägga på sidan som de ska godkänna, eller är de bara sena tro? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Det kan tyvärr ta lite tid för Google att godkänna adsense-konton. För mig tog det ca: 3 månader.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det kan ta lång tid men du kommer garanterat bli godkänd med skidspårsidan.
Angående vad du kan tjäna tror jag du kan dra in över 10000 per månad på adsense med de besökarna. Jag rekomenderar att du satsar på adsense men samtidigt själv försöker sälja in annonser då och då till lämpliga företag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Men tänkte komplettera med Google Adwords om det inte bara ger kaffe-pengar, vilket det inte verkar göra. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|