| FAQ | 
| Kalender | 
|  2011-10-10, 12:35 | #1 | ||
| 
 | |||
| Medlem | 

Hejsan. Håller på och kollar runt lite för att göra en tävling på facebook, en quiz eller liknande. Priset är ett presentkort i vår webb-shop. Någon som vet vars jag kan få tag i app för att få det att fungera? | ||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-10-10, 14:01 | #2 | |||
| 
 | ||||
| Klarade millennium-buggen | 

Enligt villkor på Facebook så får du inte anordna tävlingar direkt på Facebook. Du kan göra tävlingen på din sida och sedan länka till den på Facebook.
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-10-10, 16:34 | #3 | ||
| 
 | |||
| Mycket flitig postare | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-10-10, 16:55 | #4 | |||
| 
 | ||||

Läs deras villkor, där hittade jag det.
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-10-10, 17:06 | #5 | |||
| 
 | ||||
| Medlem | 

Du får självklart köra en tävling på din facebooksida, dock så måste detta ske i en "app", dvs du får inte använda av Facebook utvecklade objekt för att göra detta.. Med objekt så menar jag "like-knappar", deras vägg/logg eller så. Vad du sedan gör i din app (quiz, fototävlingar, röstningar etc) är givetvis tillåtet så länge du utvecklar funktionaliten för det (du lagar eventuella bilder på din server, all röstning sparas i dina databaser etc).. Mer om tävlingar på facebook: https://www.facebook.com/promotions_guidelines.php | |||
|   |  Svara med citat | 
|  2011-10-11, 01:18 | #6 | |||
| 
 | ||||

Viktigt att få med standarddisclamern om att det tävlingen inte är associerad med Facebook etc.
		 | |||
|   |  Svara med citat | 
| Svara | 
| 
 | 
 |