FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Om jag hittar: Car24.com
Hur bra är egentligen att sätta 24 efter en premium domän? Underlättar eller spelar det ingen roll , i SEO? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det funkar precis lika bra som 23 eller 25, bara det att 24 har en lite speciell mening.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2011-09-19 klockan 19:11 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok så det har ingen hjälp i tex SEO?
Car.com är ju en premium domän, om jag har då tex car24.com så hjälper inte det mig när jag gör en SEO eftersom det är snarlikt? Hur vanligt är det med .24 i slutet? Senast redigerad av vårdcentralen.se den 2011-09-19 klockan 22:56 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Inte direkt nej.
Citat:
Ganska vanligt. Det är ju begripligt och har någon mening för personer (trots att det inte säger något alls egentligen). Tror dock inte att allt för många "24 sajter" är så stora, kan bara komma på e24.se (och det är ju nästan ett undantag när det gäller domänen). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag tror tom att man skall överväga om man överhuvudtaget behöver en "24-domän", om man nu inte hittat en som är väldigt bra. Dessa har varit "på modet" en tid, men vad brukar hända med trender? Jo, de kan tvärtom anses som lite töntiga/otrendiga efter en tid.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
bet24.com är ju ett väl inarbetat varumärke. Sen hur många miljarder det kostat i marknadsföring
kan bara de själva svara på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Nykomling
|
Jag tycker att .24 kan vara ett bra alternativ.
Om du tex helst vill ha Catering.com men inte har råd att hosta upp hundratals tusen , så är ju Catering24.com betydligt mycket bättre än: OrderCatering.com lätt och smidigt namn med .24. Sedan hur bra detta är med SEO sånt kan jag inte. Men namnet i sig är ju bra, 24 är väll en förkortning 24-seven här kan du se en del . 24 som fått en del bud: http://sedo.co.uk/search/searchresul...ge=e&domain=24 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Allt handlar om vilket innehåll du tillför själva domänen, vem kunde tro att exempelvis Google bli så stort när Altavista var ledande.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|