FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag planerar att sälja en unik produkt på webben. Nu ser jag att 'köpa (produkt)*" trendar något och jag undrar om det kan vara smart att då använda domänen 'köpa(produkt).se' för webbutiken.
Nackdelen är väl att du inte får en snygg domän, men de kan gynna google rankingen. Vad tror ni? *(produkt) är ersättningsnamn på produkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Gör det du är bra på och låt Google göra det dom är bra på.
Så är det. Levererar du skit spelar det ingen roll vilket domännamn du har. Samma omvänt, nästan... shop.pruduktnamn.se är en skapligt vanlig variant. *** För övrigt: Svenska tecken i domännamn har ju fungerat nu i ett antal år, men genomslaget för det verkar dröja om det ens kommer. Personligen skulle jag avstå från svenska tecken i domännamnet... och jag har lite svårt för domäner med svenska tecken... Men det är i allra högsta grad en subjektiv bedömning och absolut inget du ska ta hänsyn till!! Men hur tänker du själv!? Tiderna förändras och en vacker dag tänker man inte på det... Jag kom in på sidan läskeblask.se nyligen och det funkade!! :-) Senast redigerad av MrBob den 2011-09-06 klockan 20:25 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
är nog snarare en smaksak. gällande butiksnamn är jag dock osäker om åäö domäner överhuvudtaget är det rätta? smaken är som baken,ta kort och lätt att komma ihåg istället och "åöä" domäner till bloggar och satellitsidor omkring.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|